کد خبر: 190410
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ تیر ۱۳۵۶؛

آزمایش های پزشکی دوقلوهای بهم چسبیده فردا به اتمام می رسد

تیتر یک روزنامه ۵۶ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه دوم تیر سال ۱۳۵۶ به اعلام آماده باش ارتش های عربی برای مقابله با تهاجم ناگهانی اسرائیل اختصاص دارد. اعراب گفته اند در اسرائیل کابینه جنگی تشکیل شده و باید آماده جنگ‌ شد و نیروهای ذخیره مصر هم احضار شده اند. این روزنامه در یک تیتر سوالی دیگر نوشته که رهبران حزب منحله توده در آلمان چه می کنند؟ و ادامه داده، بزرگ علوی و پسر پیشه وری و عده دیگر از فراریان تمایل دارند به ایران مراجعت کنند.

آزمایش های پزشکی دوقلوهای بهم چسبیده فردا به اتمام می رسد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر یک روزنامه ۵۶ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه دوم تیر سال ۱۳۵۶ به اعلام آماده باش ارتش های عربی برای مقابله با تهاجم ناگهانی اسرائیل اختصاص دارد. اعراب گفته اند در اسرائیل کابینه جنگی تشکیل شده و باید آماده جنگ‌ شد و نیروهای ذخیره مصر هم احضار شده اند.

این روزنامه در یک تیتر سوالی دیگر نوشته که رهبران حزب منحله توده در آلمان چه می کنند؟ و ادامه داده، بزرگ علوی و پسر پیشه وری و عده دیگر از فراریان تمایل دارند به ایران مراجعت کنند.

این روزنامه از دستور پرداخت فوق العاده مخصوص ۳۰ هزار کارمند نوشته و در خبری دیگر از عوض شدن گواهینامه های رانندگی تیتر دارد. خبر شاخص دیگر این جریده به بزرگداشت مجلس ترحیم دکتر شریعتی در مشهد اختصاص دارد.

IMG_20240622_065644_155

اما آخرین خبرها از لاله و لادن دوقلوهای بهم چسبیده ایرانی در آلمان اینکه، آزمایش‌های پزشکی این دو فردا به اتمام‌ می رسد. متن این خبر که در  صفحه چهارم  روزنامه منتشر شده است را در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

IMG_20240622_065644_458

بن - ستاد خبری مجله جوانان

آزمایشات شناسایی برای بررسی عمل جراحی و جداسازی دوقلوهای ایرانی که از عصر دوشنبه با یک معاینه بالینی توسط پروفسور روت گین و تیم او شروع شد همچنان ادامه دارد و دیروز پروفسور هوف اشمیت که یکی از متخصصین برجسته تشنجات مغزی است دو قلوها را به داخل اتاق آزمایش مخصوص برد تا تشنج های مغزی آنها را ثبت کند. دو قلوها که در کنار دکتر ایرانی خود دکتر صفائیان وارد اتاق آزمایش شده بودند بشدت می گریستند و در آن حال برای جلب محبت پروفسور آلمانی با صدای بلند می گفتند (اشبلیدیش) یعنی دوستت داریم! و پروفسور آلمانی آنقدر تحت تاثیر قرار گرفت که مدتی از وقت خود را صرف کنار آمدن با دوقلوها کرد تا آرام شوند. چون این آزمایش باید در کمال آرامش و سکوت و بدون هیجان‌های گریه و خنده انجام گیرد.

▪️آلمانی یاد گرفته اند؛

دوقلوها به فضای بیمارستان عادت کرده اند و هر روز یک دسته از کودکانی که در بیمارستان فریدریش تحت نظر هستند به اتفاق پزشکان خود با دسته گل و شکلات به دیدن دوقلوها می آیند و با آنها بازی می کنند و این آمد و شد باعث شده که دوقلوها تا امروز بیشتر از بیست کلمه آلمانی فرا گرفته و با پزشکان و پرستاران آلمانی روابط بسیار دوستانه ای بهم‌ زده اند. آنها هر روز کتابی که عکسهای دوقلوهای بهم چسبیده در آن چاپ شده تماشا می کنند و درباره امکان جداسازی خود با پزشک ایرانی و همراهان خود صحبت می کنند. خانم‌ حکیمیان نماینده برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست و خانم فروغ پرستار مخصوص، بیشتر اوقات در کنار دوقلوها هستند تا در آزمایشات مختلف آنها را همراهی کنند و آنها وحشت زده نشوند‌.

مرکز خبری

هم اکنون بیمارستان پزشکی دانشگاه بن آلمان به یک مرکز خبری جهانی تبدیل شده و روزنامه ها و مجلات آلمانی در هر روز بیش از چند ستون به ذکر حالات و کارهای دوقلوها می پردازند‌. در حال حاضر غیر از نشریات آلمانی، خبرنگارانی از آمریکا و فرانسه نیز وارد بن شده اند اما بدستور پروفسور روت گین، ورود خبرنگاران و عکاسان مطلقا به بیمارستان ممنوع است و فقط بولتن و عکسهای دوقلوها از طرف دکتر صفائیان و مهدی ذکایی نماینده مجله جوانان در اختیار خبرنگاران و رادیو تلویزیون قرار می گیرد‌

▪️تا غروب جمعه:

پروفسور روت گین تاکنون سه جلسه مشاوره تشکیل داده و دستور داده است آزمایشات تا جمعه غروب پایان ‌گیرد و با توجه به تعطیلات آخر هفته ممکن است نتایج آزمایشات از روز دوشنبه مورد بررسی قرار گیرد‌. در حال حاضر تیمهایی که در عمل جراحی جداسازی شرکت دارند تعیین شده اند و عمل جراحی داخلی برای ارج گذاشتن به دانش پزشکی ایران بعهده تیم دکتر رحمت الله صفائیان پزشک ایرانی بیمارستان نورنبرگ آلمان گذارده شده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر