کد خبر: 190294
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱ تیر ۱۳۵۶؛

قیمت اجاره بها تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می کند/لاله و لادن، امید نجات دارند

بدنبال بفروش نرفتن هزاران خانه و آپارتمان، افزایش اجاره خانه در تهران متوقف شد. این جمله خبری، تیتر یک شماره اولین روز تابستان سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است. در سوتیتر این خبر آمده است که اگر اوضاع مسکن به همین نحو ادامه یابد کاهش اجاره بها تا ۴۰ درصد پیش بینی می‌شود. در خبری دیگر هم‌ می خوانیم که پروانه ساختمان بطور مشروط صادر می‌شود.

قیمت اجاره بها تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می کند/لاله و لادن، امید نجات دارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بدنبال بفروش نرفتن هزاران خانه و آپارتمان، افزایش اجاره خانه در تهران متوقف شد. این جمله خبری، تیتر یک شماره اولین روز تابستان سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات است. در سوتیتر این خبر آمده است که اگر اوضاع مسکن به همین نحو ادامه یابد کاهش اجاره بها تا ۴۰ درصد پیش بینی می‌شود.

در خبری دیگر هم‌ می خوانیم که پروانه ساختمان بطور مشروط صادر می‌شود.

IMG_20240621_104556_054

اما از جمله تیترهای دیگر این شماره اطلاعات عبارتند از؛ ۴۰ هزار دانشجو در اردوهای عمران شرکت می کنند و صدور شناسنامه بهداشتی دانش آموزان هم شروع شده است. این روزنامه همچنین از جدیدترین توصیه های کارشناسان به داوطلبان کنکور نوشته و از میانجیگری پاکستان بین ایران و لیبی خبر داده است. نحوه محاسبه حقوق کارمندان بازنشسته هم خبر دیگر این جریده عصرگاهی است.

روزنامه‌ را ورق زده و به صفحه چهارم آن می رویم. به آخرین اخبار از سفر لاله و لادن، دوقلوهای بهم‌ چسبیده ایرانی به آلمان که در این صفحه چاپ شده برمی خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240621_104555_575

بن - خبرگزاریها:

دو قلوهای بهم‌ چسبیده ۵ ساله ایرانی دیشب وارد پایتخت آلمان غربی شدند و یکسره به بیمارستان فریدریش ویلهلم بن منتقل گردیدند.

سخنگوی بیمارستان دانشگاه بن از هر گونه اظهارنظری درباره لاله و لادن دوقلوهای بهم‌ چسبیده خودداری کرد ولی بنا به نوشته پرتیراژترین روزنامه آلمانی - بیلد زایتونگ- جراحان امیدوارند که هر دو کودک از جراحی جان سالم بدر برند چون هر یک از آنان مغز خودش را دارد.

طبق نوشته این روزنامه، لاله و لادن می توانند صحبت و بازی کنند. لادن یک کودک شاد می باشد ولی لاله کمی غمگین بنظر می رسد.  روزنامه بیلد زایتونگ این مطلب را از قول خبرنگار مجله جوانان که از تهران با دوقلوهای بهم‌ چسبیده به فرانکفورت مسافرت کرده بود نقل نموده است.

عمل جراحی جدا کردن دو کودک از ناحیه سر توسط پروفسور روبرت گین جراح معروف اعصاب انجام خواهد شد که در سال ۱۹۵۶ یک دو قلوی بهم‌ چسبیده دیگر را عمل کرد. این دوقلوها دو دختر بچه آلمانی بودند و هر دو از عمل جراحی جان سالم بدر بردند ولی یکی از آنان بعدها بر اثر ناراحتی قلبی درگذشت.

پس از ورود دوقلوهای ایرانی تعداد زیادی خبرنگار سعی کردند که با مقامات بیمارستان تماس گرفته و از حال دو کودک آگاه شوند. پروفسور روت گین حاضر نشده هیچگونه اطلاعاتی در اختیار مطبوعات قرار دهد و هنگامی که یکی از خبرنگاران توانست با وی در منزلش تماس بگیرد پروفسور روت گین گفت شما بدانید که وجدان پزشکی من اجازه نمی‌دهد هیچگونه اطلاعاتی درباره هیچ مریضی بدهم. بعلاوه چنین کاری درست نیست. روت گین پس از ادای این جملات تلفن را قطع کرد. وی ۶۷ سال سن دارد و یکی از برجسته ترین جراحان اعصاب بشمار می آید.

بنا به گفته منابع سفارت ایران در بن، حال دوقلوهای بهم‌ چسبیده ایرانی خوب است و آنها مثل دو کودک طبیعی هر کاری را انجام می دهند. احتمالا آزمایشات لازم جهت تصمیم‌گیری برای عمل جراحی حدود یک هفته به طول می انجامد.

بیمارستان دانشگاه بن بعلت ارزش علمی جراحی، حق الزحمه ای دریافت نخواهد کرو و هزینه مسافرت آنان از تهران به بن توسط مجله جوانان و کمک‌های خصوصی تامین شده است.

اگرچه امید زیادی به یک عمل موفقیت آمیز در مورد دوقلوهای بهم‌ چسبیده وجود دارد ولی چنین عمل جراحی خطر زیادی برای یکی از دوقلوها دارد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر