کد خبر: 190198
A
۲۴ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از سرپیچی مجلس ششم از دستورات آیت‌الله خامنه‌ای

هاشمی رفسنجانی ۲۴ سال پیش در خاطرات روز سه شنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۷۹، سرپیچی مجلس نسبت به دستورات آیت‌الله خامنه‌ای را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از سرپیچی مجلس ششم از دستورات آیت‌الله خامنه‌ای

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۴ سال پیش در خاطرات روز سه شنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۷۹، سرپیچی مجلس نسبت به دستورات آیت‌الله خامنه‌ای را روایت کرده است.

هاشمی رفسنجانی نوشت: برای مراسم عید میلاد پیغمبر (ص) و امام صادق (ع) به دفتر رهبری رفتیم. مطابق معمول یک ربع قبل از جلسه رسمی، در دفتر، نشست جمعی از شخصیت‌های کشور بود که پس از اعلان آمادگی جلسه به حسینیه رفتیم. قرآن و شعار و عرض تبریک رییس جمهور و صحبت‌های کوتاه رهبری جمعا نیم ساعت طول کشید.

در فواصل و پس از جلسه با بعضی از حضار مذاکراتی داشتم آقای احمد جنتی دبیر شورای نگهبان از سفر خود به مصر گفت که اجلاسی شبیه اجلاس هفته وحدت ما دارند ولی با شخصیت‌های رسمی و نظم بهتر و گفت بخاطر مواجه نشدن با حسنی مبارک رییس جمهور مصر برای جلسه اختتامیه نمانده است.

آقای مهدی کروبی رییس مجلس از وضع مجلس ابراز نگرانی کرد و گفت با مجلس‌های گذشته تفاوت عمده دارد و فضای تند غیرقابل کنترلی دارد. و نمونه آن همین تخلف صریح از دستور رهبری است. رهبری از طریق ایشان و آقای بهزاد نبوی به نمایندگان پیغام داده بودند که از طرح اصلاح قانون مطبوعات منصرف شوند ولی نمایندگان نپذیرفته‌اند و گفته‌اند دو فوریتی را تبدیل به یک فوریتی می‌کنند که رهبری گفته‌اند فرقی ندارد. آقای کروبی گفت خودش به فوریت رای نداده و مورد اعتراض بعضی از نمایندگان قرار گرفته!

آقای سیدمحمد خاتمی رییس جمهور گفت با بعضی از آن‌ها دعوا کرده ولی فایده‌ای نداشته است. آقای خاتمی برنامه سفرش به چین‌ را توضیح داد و گفت کپسول آرامبخش را قطع کرده ام.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر