کد خبر: 189947
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۵۶؛

ظرفیت کارخانه ذوب آهن به ۶ میلیون تن می رسد

روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۲۹ خرداد سال ۱۳۵۶ پیش روی شماست. تیتر اول روزنامه اختصاص دارد به حبس ابد محکوم شدن مهاجمان پارک وی که در این رخداد پنج جوان مهاجم به زن و مرد سرنشین یک اتومبیل حمله برده و پس از مضروب کردن مرد، زن را مورد تجاوز قرار داده بودند روزنامه را ورق زده به صفحه ۲۹ آن می رویم که به اخبار اقتصادی اختصاص دارد. به خبری در رابطه با مذاکرات ایران و شوروی در رابطه با افزایش تولید ذوب آهن در ایران بر می خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛ ظرفیت ذوب‌آهن آریامهر تا ۶ میلیون تن در سال افزایش می یابد.

ظرفیت کارخانه ذوب آهن به ۶ میلیون تن می رسد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۲۹ خرداد سال ۱۳۵۶ پیش روی شماست. تیتر اول روزنامه اختصاص دارد به حبس ابد محکوم شدن مهاجمان پارک وی که در این رخداد پنج جوان مهاجم به زن و مرد سرنشین یک اتومبیل حمله برده و پس از مضروب کردن مرد، زن را مورد تجاوز قرار داده بودند. دادگاه ۳ تن از مهاجمان را به حبس ابد و دو نفر را به ۱۳ سال حبس محکوم کرد. این روزنامه در ادامه نوشته است که محاکمه مهاجمان جاده های کن و فرح زاد نیز بزودی آغاز می‌شود.

این جریده عصرگاهی در تیترهای دیگر خود از نحوه جدید پرداخت مالیات اتومبیل‌ها خبر داده و از توصیه های کارشناسان برای موفقیت در کنکور نوشته است. تیتر جالب دیگر روزنامه به فرستاده شدن دانش آموزان و دانشجویان به مزارع در طرح جلوگیری از ضایعات و کمک به برداشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد. در ادامه این خبر آمده که در مقابل کار در مزارع و باغها، انشجویان و دانش آموزان دستمزد مناسب می گیرند.

IMG_20240618_065840_142

تیتر خبری دیگر صفحه اول هم به کاهش سانسور فیلم‌های سینمایی در جلسه بررسی مسائل سینمای ایران اختصاص یافته است.

روزنامه را ورق زده به صفحه ۲۹ آن می رویم که به اخبار اقتصادی اختصاص دارد. به خبری در رابطه با مذاکرات ایران و شوروی در رابطه با افزایش تولید ذوب آهن در ایران بر می خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240618_065839_748

ظرفیت ذوب‌آهن آریامهر تا ۶ میلیون تن در سال افزایش می یابد

گفتگوهای دکتر امیرعلی شیبانی مدیرعامل شرکت ملی ذوب آهن آریامهر و هیات تحت سرپرستی وی در مسکو درباره افزایش تولید ذوب آهن آریامهر به میزان ۶ میلیون تن پایان یافت.

در حال حاضر ظرفیت مورد بهره برداری کارخانه ذوب آهن آریامهر ۶۰۰ هزار تن است و برنامه های مربوط به توسعه کارخانه مذکور و افزایش آن به ۱/۹ تا ۲ میلیون تن در حال اتمام است و بزودی از قسمت های جدید کارخانه بهره برداری خواهد شد.

رادیو مسکو ضمن اعلام خبر فوق الذکر اعلام کرد کارخانه ذوب آهن آریامهر در مدت کوتاهی به یکی از بزرگترین صنایع خاورمیانه تبدیل خواهد شد. هم اکنون گروهی از کارشناسان شوروی در ایران برای احداث یک نیروگاه برق حرارتی ۷۰۰ هزار کیلوواتی نیز در اصفهان مشغول بررسی و گفتگو با مقامات ایرانی هستند.

شوروی اعلام کرده حاضر است در این زمینه از مرحله پژوهش تا مجهز ساختن این نیروگاه به ماشین آلات ساخت این کشور با ایران همکاری کند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر