کد خبر: 189576
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۵۶؛

لاله و لادن دو قلوهای بهم‌ چسبیده ایرانی برای عمل جداسازی به آلمان اعزام میشوند

خبری با عنوان دوقلوهای بهم چسبیده ایرانی روز دوشنبه برای عمل جراحی به آلمان اعزام می‌شوند در صفحه نخست روزنامه ۲۵ خرداد ۱۳۵۶ مشاهده می شود

لاله و لادن دو قلوهای بهم‌ چسبیده ایرانی برای عمل جداسازی به آلمان اعزام میشوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اعلام برنامه های صرفه جویی برق در کشور که بدنبال آن هر محله هفته ای یک شب خاموشی خواهند داشت و ۱۰ گروه ضربت، اجرای برنامه صرفه جویی را در کلیه واحدهای صنفی کنترل می کنند، تیتر اول اطلاعات امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد سال ۱۳۵۶ است.

این روزنامه همچنین از تغییرات وسیع قوانین دادگستری خبر داده و در تیتری دیگر خبر داده است که معلمان برای تغییر گروه باید دوره کارآموزی بگذرانند.

خبر مهم دیگر روزنامه هم به ضوابط و مقررات شرکت در کنکور سراسری اختصاص دارد.

اما خبری با عنوان دوقلوهای بهم چسبیده ایرانی روز دوشنبه برای عمل جراحی به آلمان اعزام می‌شوند در صفحه نخست روزنامه مشاهده می شود که متن آن که در صفحه چهارم چاپ شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240614_104805_164

دو قلوهای بهم چسبیده ایرانی روز دوشنبه برای عمل جدا سازی به آلمان اعزام می‌شوند.

امروز اطلاع حاصل شد که سرانجام مقامات اداره آمار و ثبت احوال و اداره گذرنامه هر کدام جداگانه مشکل صدور برگ هویت را برای دوقلوهای بهم‌ چسبیده ایرانی حل کردند.

خوانندگان عزیز ما می دانند که مجله جوانان با تلاش فوق العاده ای موفق شده است یک گروه پزشکی آلمانی به سرپرستی پروفسور روت گین که قبلا هم در عمل جراحی دوقلوهای چسبیده موفق بوده، برای جدا سازی دوقلوهای ایرانی آماده کند.

در انجام این هدف انسانی، برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست که دوقلوهای بهم چسبیده تحت‌ نظر این برنامه هستند و همچنین یک پزشک جراح ایرانی بنام دکتر رحمت الله صفائیان، مجله جوانان را یاری می کنند.

قرار است دوقلوهای بهم‌ چسبیده روز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه با پرواز پان آمریکن به فرانکفورت بروند و از آنجا یک آمبولانس، دوقلوها را به مرکز پزشکی دانشگاه بن خواهد برد.

IMG_20240614_104805_508

برای اعزام دوقلوها احتیاج به صدور  گذرنامه و شناسنامه بود و در این مورد از آنجا که آنها بهم چسبیده اند معلوم نبود آیا باید شناسنامه ها و گذرنامه های جدا صادر گردد یا یک شناسنامه و گذرنامه مشترک.

اداره آمار و ثبت احوال این مشکل را با صدور دو شناسنامه حل کرد و اعلام داشت که آنها گرچه بهم‌ چسبیده اند ولی دو شخصیت مستقل هستند. اداره گذرنامه نیز راه حل دیگری برگزید به این ترتیب که گذرنامه ای بعنوان یکی از آنها صادر و دیگری را بعنوان همراه معرفی کرد در حالی که در جای الصاق عکس، عکس دو نفری ثبت شده است.

IMG_20240614_104805_288

در سفر دوقلوها به بن یک تیم مرکب از دکتر صفائیان، پزشک جراح ایرانی که در گروه جراحی نیز عهده دار جراحی داخلی است، خانم اکرم حکیمیان از سوی برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست و مهدی ذکایی از سوی مجله جوانان و خانم صباغ به عنوان پرستار ایرانی شرکت خواهند داشت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر