کد خبر: 189447
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۵۶؛

تهیه نقشه نهایی و آغاز فعالیت ۱۲ ایستگاه مترو خط یک تهران+ عکس

تیتر اول روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز سه شنبه ۲۴ خرداد سال ۱۳۵۶ اختصاص دارد به سخنان رئیس جمهور آمریکا کارتر درباره اینکه با شوروی در عراق و کوبا مقابله می کنم. از آن سو هم شوروی شدیدا به کارتر در این زمینه و در مورد حقوق بشر اخطار کرده است.

تهیه نقشه نهایی و آغاز فعالیت ۱۲ ایستگاه مترو خط یک تهران+ عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر اول روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز سه شنبه ۲۴ خرداد سال ۱۳۵۶ اختصاص دارد به سخنان رئیس جمهور آمریکا کارتر درباره اینکه با شوروی در عراق و کوبا مقابله می کنم. از آن سو هم شوروی شدیدا به کارتر در این زمینه و در مورد حقوق بشر اخطار کرده است.

اطلاعات در خبر مهمی دیگر از فروخته شدن سهام‌ پتروشیمی به مردم خبر داده که طبق آن ۹۹ درصد از سهام کارگران و کارکنان صنایع نفت و پتروشیمی و گاز به مردم عرضه می‌شود.

عکس یک روزنامه هم به سفر فرح پهلوی به استان گیلان اختصاص دارد و خبر دیگر روزنامه هم به ممنوعیت تعلیم رانندگی در خیابان‌های تهران مربوط می‌شود. خبر جالب دیگر روزنامه به کمبود آبجو در تهران با گرم شدن هوا اختصاص یافته است که بازار سیاه پیدا کرده است. تیتر قرمز روزنامه هم به سفر لی میجرز بازیگر سریال مرد شش میلیون دلاری و همسرش فارا فاوست به اشاره دارد.

روزنامه را ورق میزنیم به صفحه آخر آن می رویم‌ به خبری در رابطه با متروی تهران و اینکه ایستگاه‌های آن تعیین شده است بر می خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240613_073838_230

محل ایستگاههای مترو در منطقه شهستان پهلوی مشخص شد. چهار ایستگاه واقع در این منطقه هر کدام به فاصله ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متر از یکدیگر قرار دارند.

نخستین خط راه آهن زیر زمینی تهران بصورت شمال - جنوب کشیده می شود و اولین ایستگاه آن در بالای اراضی شهستان و در زیر ضلع شمالی بلوار شهبانو فرح و خیابان ملاصدرا احداث می‌شود. به این ترتیب مسافرانی که از غرب یا شمال بخواهند سوار قطار زیر زمینی شوند می توانند از طریق این خیابان به ایستگاه نزدیک شوند و یا در پارکینگی که بزودی در بالای این منطقه ساخته خواهد شد اتومبیل‌های خود را متوقف سازند و پس از ورود به راهروی زیر زمینی به وسیله مترو به سوی مناطق جنوبی پایتخت حرکت کنند.

IMG_20240613_073838_072

دومین ایستگاه مترو زیر میدان انقلاب شاه و ملت ساخته خواهد شد. از فراز این ایستگاه نیز بزرگراه ۷۶ متری شهستان عبور می کند که مخصوص حرکت اتومبیل ها و وسایل نقلیه موتوری است. به این شکل که اتومبیل ها پس از ورود به منطقه شهستان از راه تونلی که در زیر میدان انقلاب و ملت ساخته می‌شود به سوی دیگر شهستان می روند.

سومین ایستگاه قطار زیر زمینی به فاصله یک کیلومتر دورتر از ایستگاه دوم و در تقاطع ۴۵ متری سید خندان با بلوار داریوش ساخته خواهد شد. این بلوار در شمال بزرگراه داریوش واقع است.

چهارمین ایستگاه مترو داخل شهستان، در تقاطع عباس آباد با بلوار محمدرضا شاه پهلوی احداث می‌شود و پس از آن ایستگاه پنجم در زیر پارکینگ ۲۵ شهریور در خیابان روزولت و ایستگاه ششم در زیر خیایان بعدی ساخته خواهند شد.

IMG_20240613_073837_704

ایستگاه‌های بعدی مترو به ترتیب در خیایان سعدی جنوبی، میدان سپه، بازار و میدان شوش احداث خواهد شد.

تعداد خط اول مجموعا دارای مجموعا دارای ۱۲ ایستگاه خواهد بود. هم اکنون مقدمات احداث خط اول مترو به پایان رسیده است و در خیابان‌های مسیر راه آهن زیر زمینی، کارشناسان با حفر تونل و انجام آزمایشات خاک و اندازه گیری مقاومت بدنه و دیواره تونل زیر زمینی عملا کار مترو کشی را آغاز کرده اند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر