کد خبر: 189379
A
۲۷ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از شکایت مهدی کروبی و خوئینی ها نسبت به مواضع آیت‌الله خامنه‌ی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۷ سال پیش در خاطرات روز جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۷۶، نگرانی تعدادی از سیاسیون از جمله مهدی کروبی نسبت به امکان و احتمال وجود کارشکنی و مزاحمت برای دولت خاتمی را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از شکایت مهدی کروبی و خوئینی ها نسبت به مواضع آیت‌الله خامنه‌ی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۷ سال پیش در خاطرات روز جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۷۶، نگرانی تعدادی از سیاسیون از جمله مهدی کروبی نسبت به امکان و احتمال وجود کارشکنی و مزاحمت برای دولت خاتمی را روایت کرده است. 

پیش از ظهر برای خطبه‌های جمعه مطالعه کردم در خطبه‌های جمعه درباره قرآن و مسائل روز و سازندگی حرف زدم. عصر هم گزارش‌ها را خواندم. شب آقایان سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، محمدرضا توسلی و مهدی کروبی آمدند از مواضع من در انتخابات ریاست جمهوری تشکر کردند و از مواضع گذشته رهبری گله داشتند. گزارش ملاقات اخیرشان را با ایشان دادند و از نتیجه آن راضی نبودند. از احتمال کارشکنی‌ها و مزاحمت‌ها برای دولت آقای خاتمی نگرانند. نظراتی برای راه‌های جلوگیری از اختلاف و مزاحمت ارائه نمودم و وعده کمک دادم. به تشکیل کابینه‌ای توصیه کردم که مشکلی برای دولت و مجلس نداشته باشد.

از وزارت خارجه اطلاع دادند که آقای هلموت کهل صدراعظم آلمان می‌خواهد آقای مولمان را به عنوان فرستاده ویژه به ایران اعزام کند و می‌خواهد با آقای خاتمی مذاکره کند موافقت کردم. آقای خاتمی بعدا تلفنی در این مورد مشورت کرد گفتم خوب است ولی نظر رهبری را هم‌ بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر