کد خبر: 189262
A
۳۹ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از برخورد با موذی‌گری روس‌ها

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۳۹ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۶۴، برخورد با موذی‌گری روس‌ها را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از برخورد با موذی‌گری روس‌ها

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۳۹ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۶۴، برخورد با موذی‌گری روس‌ها را روایت کرده است.

با اینکه دیشب زودتر از شب‌های گذشته خوابیده بودم ولی به خاطر غفلت از تنظیم زنگ ساعت بیدار نشدم و من و مهدی بی‌سحری روزه گرفتیم. 

سرهنگ مصطفی ترابی آمد و گزارش تصمیمات و امکانات برای دفاع در مقابل حملات هوایی عراق که ترکیبی از هواپیماهای اف ۱۴، اف ۴ وموشک هاگ و شباهنگ است ارائه داد ولی باز هم اطمینان بخش نیست. 

واحد موشکی سپاه آمدند و گزارش آمادگی برای انجام پرتاب موشک دادند و از ماموران لیبی به خاطر کارشکنی شکایت داشتند برای آن‌ها صحبت کردم وتوصیه به مدارا با ماموران لیبی نمودم.

آقای رضا امراللهی رییس سازمان انرژی اتمی آمد و گزارشی درباره وضع پیشرفت مذاکرات با فرانسه در امور مالی داد که مجموعا مثبت نیست. درباره اورانیوم غنی شده موجود در رآکتور اتمی امیرآباد با توجه به بمباران‌های عراقی‌ها مشورت کرد.

شب میهمان آقای موسوی اردبیلی بودم درباره جنگ، راهپیمایی روز جمعه، بنیاد مستضعفان و دیگر مطالب از جمله کیفیت برخورد با موذی‌گری روس‌ها مذاکره کردیم.

دیروقت به خانه آمدم در بین راه بودم که وضعیت قرمز اعلام‌ شد و هواپیماهای عراقی به خیابان فرهنگ در محله امیرآباد بمب انداختند که‌ پنج نفر شهید و جمعی مجروح داشت. احتمالا هدفشان مرکز هسته ای سازمان انرژی اتمی بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر