کد خبر: 189006
A
۲۸ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از پیشنهاد مذاکره آمریکا به ایران/ قرار شد به جای طلب به ما هواپیما و ماهواره بدهند

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۸ سال پیش خود یکشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۷۵ شب میهمان آیت الله خامنه ای بودم گفتند از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیغام داده اند که شنیده اند بین من و ایشان اختلاف است اجازه خواسته اند برای رفع اختلاف به تهران بیایند. فورا تلفن آقای ابراهیم امینی را گرفتیم هر دو با ایشان صحبت کردیم و شایعه را تکذیب کردیم و مراتب هماهنگی را اعلان نمودیم.

روایت هاشمی رفسنجانی از پیشنهاد مذاکره آمریکا به ایران/ قرار شد به جای طلب به ما هواپیما و ماهواره بدهند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۸ سال پیش خود یکشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۷۵ شب میهمان آیت الله خامنه ای بودم گفتند از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیغام داده اند که شنیده اند بین من و ایشان اختلاف است اجازه خواسته اند برای رفع اختلاف به تهران بیایند.

فورا تلفن آقای ابراهیم امینی را گرفتیم هر دو با ایشان صحبت کردیم و شایعه را تکذیب کردیم و مراتب هماهنگی را اعلان نمودیم.

سپس به ایشان گفتم این شایعات را دشمن رایج می کند ولی عملکرد بعضی از جریان‌ها که خودشان را منتسب به رهبری می کنند برایشان سند می‌شود مثل اظهارات آقای احمد جنتی و عمل نشریه پیام دانشجو واعمال گروه انصارحزب الله و حرفهای منصور ارضی- مداحی که در مراسم عزاداری رهبری هم شرکت دارد- و نیز اظهارات بعضی از فرماندهان سپاه و مشخصا از تظاهرات در مقابل دفتر فائزه گفتم. ایشان این نظر را پذیرفتند قرار شد علاج کنیم.

درباره مذاکرات با فرستاده ویژه هلموت کهل صدر اعظم آلمان و مسایل جدید انتخابات اسرائیل و پیروزی حزب لیکود هم مذاکره کردیم.

خبری رسیده بود که آمریکایی ها بعد از مذاکره کهل و بیل کلینتون رئیس جمهور آمریکا اظهار تمایل کرده اند که بخشی از طلب ایران را با کالاهایی مثل  هواپیما و ماهواره بدهند آیت الله خامنه ای هم موافق بودند که اگر پیشنهاد رسمی داده اند در لاهه و یا با واسطه ها میانجی ها پیگیری می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر