کد خبر: 188790
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از رد پیشنهاد شرکت در انتخابات مجلس

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۷۸؛ پیشنهاد علی یونسی، وزیر اطلاعات وقت، برای استفاده از امکانات اطلاعاتی برای جلوگیری از توطئه‌ها و معرفی متخلفان به دادگاه را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از رد پیشنهاد شرکت در انتخابات مجلس

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۷۸؛ پیشنهاد علی یونسی، وزیر اطلاعات وقت، برای استفاده از امکانات اطلاعاتی برای جلوگیری از توطئه‌ها و معرفی متخلفان به دادگاه را روایت کرده است.

آقای سیدمحمد خاتمی رییس جمهور تقاضای ملاقات فوری کرد و آمد در مورد وام از صندوق بین المللی پول صحبت شد. گفت به رهبری گفته که اگر خود شما هم تایید کنید می‌گیریم با اینکه معتقد است به نفع است و ضروری و به خاطر مخالفت رهبری صرف نظر کرده است. از مطالبی که در ملاقات دیروزشان مطرح شد ناراحت بود درباره پیشنهاد رهبری در خصوص تاخیر انداختن انتخابات مجلس تا زمان انتخابات ریاست جمهوری مشورت کرد.

آقایان علی یونسی وزیر اطلاعات همراه با آقایان احمد شفیعی و محمد فلاح آمدند گزارشی از عملکرد دادند و گفتند اگر وزارت از امکانات اطلاعاتی برای جلوگیری از توطئه‌ها برای معرفی متخلفان به دادگاه استفاده کند و قوه قضاییه هم قاطع و بدون گرایش جناحی عمل کند می‌شود جلوی فتنه‌ها را گرفت. من تاکید کردم که وزارت اطلاعات نباید به صورت یک ارگان وحشتناک و وسیله ارعاب درآید. در عین حال نباید فتنه‌گرها خیالشان از وزارت اطلاعات آسوده باشد. مطالب مهم آن‌ها درباره انتخابات مجلس بود گفتند جمع‌بندی وزارت اطلاعات این است که اگر شما در انتخابات شرکت کنید و در مجلس باشید هم تفاهمی بین جناح‌ها به وجود می‌آید و هم جلوی سوءاستفاده افراد مغرض و مخالف گرفته می‌شود. مثل مجلس اول. همان جواب معمول را به آن‌ها دادم ولی قانع شدند و قرار شد بحث ادامه یابد.

ظهر اعضای هیات رییسه مجلس خبرگان در دفترم جلسه داشتند در مورد اجلاس آینده و در مورد نیازها و توقعات نمایندگان خبرگان و مسائل دیگر بحث و تصمیم‌گیری شد. از من درباره اظهارات آقای سیدمحمد خاتمی در جلسه که با رهبری داشته‌ایم می پرسیدند که شایع شده ایشان گفته‌اند آزادی تا مرحله مبارزه مسلحانه با نظام باید توسعه یابد. نمی‌دانم از کجا شنیده‌اند؟ درباره اینکه ولایت فقیه به صورت وکالت از مردم عمل می‌کند یا چیز دیگری است بحث شد و ناتمام ماند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر