کد خبر: 188614
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۵۶؛

کت و شلوار دوخت ایران به فرانسه صادر می‌شود

۴۷ سال پیش در چنین روزی (۱۷خرداد سال ۱۳۵۶) کارخانجات جامکو ایران توانست به فرانسه کت و شلوار صادر کند. در گزارش اطلاعات ۴۷ سال پیش آمده است: "با سفارش و با طرح پیرگاردن معروف ترین تولید کننده پوشاک فرانسوی، کت و شلوار مردانه تولید کارخانجات ایران به فرانسه صادر خواهد شد." "بر اساس گفتگوهایی که هم اکنون بین مدیران کارخانجات جامکو تولید کننده پوشاک در ایران و مدیران پیر گاردن در جریان است شرکت مذکور به سفارش این عرضه کننده معروف پوشاک تعدادی کت و شلوار مردانه در ایران تولید می کند و به فرانسه می فرستد." کارخانجات تولیدی پوشاک جامکو در حال حاضر روزانه ۴۰۰ دست کت و شلوار مردانه می دوزد و با قیمت‌های حداقل ۵۲۰ و حداکثر ۹۲۰ تومان در سراسر کشور به مصرف کننده عرضه می کند. قسمت اعظم پارچه های مصرفی پوشاک این کارخانجات از خارج و بویژه اسپانیا و ایتالیا وارد می‌شود.

کت و شلوار دوخت ایران به فرانسه صادر می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر یک روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۱۷ خرداد سال ۱۳۵۶ اختصاص دارد به طرح نمایندگان مجلس برای اعدام مهاجمان جاده ها در پی حمله به زن و شوهری در جاده کن. اطلاعات خلاصه طرح پیشنهادی نمایندگان برای حفظ امنیت اجتماعی و صیانت حقوق مردم‌ را هم منتشر کرده است.

لغو امتیاز دبیرستان مدائن تهران به جرم فروش سوالات امتحانی هم خبر دیگر آن است. این روزنامه همچنین از فروش غیر قانونی ۹۰۰ هزار متر زمین دولتی خبر داده و از کشف یک خمره سکه در پی ساختمان مسجد جامع رضائیه نوشته است.

گویا سیگار کشیدن ازین پس در جلسات دولتی ممنوع شده و به اصناف هم ۴۸ ساعته وام صنفی پرداخت می‌شود.

روزنامه را ورق زده به صفحات داخلی آن می رویم به خبری با عنوان کت و شلوار دوخت ایران‌ به فرانسه به سفارش شرکت پیرگاردن صادر می‌شود بر می خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240606_073528_232

با سفارش و با طرح پیرگاردن معروف ترین تولید کننده پوشاک فرانسوی، کت و شلوار مردانه تولید کارخانجات ایران به فرانسه صادر خواهد شد.

بر اساس گفتگوهایی که هم اکنون بین مدیران کارخانجات جامکو تولید کننده پوشاک در ایران و مدیران پیر گاردن در جریان است شرکت مذکور به سفارش این عرضه کننده معروف پوشاک تعدادی کت و شلوار مردانه در ایران تولید می کند و به فرانسه می فرستد.

کارخانجات تولیدی پوشاک جامکو در حال حاضر روزانه ۴۰۰ دست کت و شلوار مردانه می دوزد و با قیمت‌های حداقل ۵۲۰ و حداکثر ۹۲۰ تومان در سراسر کشور به مصرف کننده عرضه می کند. قسمت اعظم پارچه های مصرفی پوشاک این کارخانجات از خارج و بویژه اسپانیا و ایتالیا وارد می‌شود.

همزمان با گفت و گوهایی که برای صادرات کت و شلوار دوخت ایران به فرانسه جریان دارد برنامه های توسعه کارخانجات مذکور نیز در دست پیاده شدن است.

مهندس سعید خیامی مدیر عامل شرکت مذکور گفت: این کارخانجات بزودی ظرفیت تولیدی کت و شلوار مردانه را روزانه به ۱۰۰۰ دست خواهد رساند و قسمتی از تولیدات خود را به سفارش پیرگاردن به فرانسه و یا کشورهایی که این موسسه معروف مد بخواهد صادر خواهد کرد.

استانداردهای ایرانی

وی افزود، برای تعیین استاندارد سایز (نمره بدن ایرانی ها) کارشناسان مد در ایران با همکاری و کمک متخصصین ایتالیایی این رشته، مدت ۲ سال بدن‌های مختلف مردان ایرانی را در تهران و سایر نقاط کشور با کت و شلوارهای تولیدی امتحان کرده اند و کت و شلوارهایی که هم‌ اکنون به اندازه های مختلف در این کارخانجات زیر نظر کارشناسان مد ایتالیا تولید می‌شود استاندارد هیکل مردهای ایرانی است.

IMG_20240606_073528_653

تولید پیراهن مردانه

کارخانه مذکور در سال جاری پالتو مردانه و زنانه هم با سایزهای مختلف تولید خواهد کرد. همچنین از اواخر پاییز امسال، قسمت دوخت پیراهن های مردانه جامکو شروع به کار می کند و در مرحله نخست روزانه ۱۲۰۰ دست پیراهن مردانه تولید و به بازار عرضه خواهد شد. این واحد همچنین از اول سال آینده پوشاک زنانه نیز در ایران تولید خواهد کرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر