کد خبر: 188583
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از رد درخواست آیت‌الله جنتی برای کمک در رفع فشارها و تاثیر بر انتخابات مجلس

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۷۸؛ درخواست آیت‌الله احمد جنتی، برای کمک در تاثیرگذاری بر انتخابات از وی را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از رد درخواست آیت‌الله جنتی برای کمک در رفع فشارها و تاثیر بر انتخابات مجلس

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۷۸؛ درخواست آیت‌الله احمد جنتی، برای کمک در تاثیرگذاری بر انتخابات از وی را روایت کرده است. 

آقای امیر تهرانی معاون پارلمانی وزارت اطلاعات برای تحویل بولتن‌های ویژه آمد، از تغییراتی که آقای علی یونسی وزیر اطلاعات در وزارت برای جلب اعتماد آقای خاتمی به نفع جناح چپ می‌دهد اظهار نگرانی کرد و گفت؛ قرار بود که از آیت الله منتظری در جریان سفر آقای خاتمی به قم رفع محدودیت شود اما با اظهار نظر ماموران در قم، وزارت اقدام نکرده وبه تاخیر افتاده است و گفت بولتن‌ها و شنودها هم محدود شده‌اند.

آقای احمد جنتی دبیر شورای نگهبان آمد از نتایج انتخابات مجلس آینده و فشاری که جناح چپ بر شورای نگهبان به خاطر نظارت استصوابی می‌آورند اظهار نگرانی نمود و برای رفع فشارها و تاثیرگذاری بر انتخابات آینده از من استمداد کرد. گفتم راه درست جلب آرای قشر میانه است که در گذشته آن را از دست داده‌اید در این صورت احتیاج به گزینش و رد داوطلبان ندارید.

شب میهمان رهبری بودم درباره پیشنهادهای سران جناح راست در خصوص مدیریت انتخابات مجلس و ریاست جمهوری صحبت شد ایشان ضمن موافقت می‌پذیرد که مشکل است و اگر ضرورتی پیش بیاید تحمل این زحمت کار آسانی نیست. از اینکه آقای ناطق رییس مجلس گفته است تغییر نام خیابان خالد اسلامبولی قابل بررسی است با اینکه قبلا برای مصری‌ها شرط گذاشته بودند که کمپ دیوید را محکوم کنند و امروز این‌ها شرط تعیین می‌کنند ناراضی‌اند. و نیز اینکه آقای ناطق گفته است که بعد از صحبت رهبری باز هم بحث درباره نظارت استصوابی مانعی ندارد راضی نیستند.

بعد از نماز جمعه پریروز سرماخوردگی شدید با کمی تب پیدا کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر