کد خبر: 187913
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۵۱؛

ذوق زدگی رئیس جمهور آمریکا از استقبال عجیب مردم تهران از او؛ مردم ایران به من لبخند می زدند/ انفجار بمب در تهران همزمان با سفر نیکسون به تهران

اکثر تیترهای صفحه نخست روزنامه اطلاعات در ۵۲ سال قبل چنین روزی چهارشنبه ۱۰ خرداد سال ۱۳۵۱ اختصاص دارد به سفر نیکسون رئیس جمهور آمریکا و هیات همراه به ایران. اگر از تیتر دیگر روزنامه که به حمله گروه مرگ برای انتقام گرفتن از قتل چریک‌های عرب به فرودگاه تل آویو صرفنظر کنیم که در آن ۳ ژاپنی با مسلسل و نارنجک ۳۰ یهودی را کشتند. اخبار شاخص دیگر روزنامه به این سفر رئیس جمهور آمریکا اختصاص دارد‌‌. این جریده در تیتر یک خود به اعلامیه مشترک دو کشور اشاره داشته و اینکه آمریکا قول همکاری بیشتر به ایران داده است. نیکسون در پی استقبال مردم از وی در خیابان‌های تهران هم گفته است که این استقبال دستوری نبود چون مردم را می‌توان به زور به خیابان‌ها کشید اما نمی‌توان آنها را مجبور به تبسم کرد.

ذوق زدگی رئیس جمهور آمریکا از استقبال عجیب مردم تهران از او؛ مردم ایران به من لبخند می زدند/ انفجار بمب در تهران همزمان با سفر نیکسون به تهران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اکثر تیترهای صفحه نخست روزنامه اطلاعات در ۵۲ سال قبل چنین روزی چهارشنبه ۱۰ خرداد سال ۱۳۵۱ اختصاص دارد به سفر نیکسون رئیس جمهور آمریکا و هیات همراه به ایران. اگر از تیتر دیگر روزنامه که به حمله گروه مرگ برای انتقام گرفتن از قتل چریک‌های عرب به فرودگاه تل آویو صرفنظر کنیم که در آن ۳ ژاپنی با مسلسل و نارنجک ۳۰ یهودی را کشتند. اخبار شاخص دیگر روزنامه به این سفر رئیس جمهور آمریکا اختصاص دارد‌‌.

این جریده در تیتر یک خود به اعلامیه مشترک دو کشور اشاره داشته و اینکه آمریکا قول همکاری بیشتر به ایران داده است. نیکسون در پی استقبال مردم از وی در خیابان‌های تهران هم گفته است که این استقبال دستوری نبود چون مردم را می‌توان به زور به خیابان‌ها کشید اما نمی‌توان آنها را مجبور به تبسم کرد.

اما همزمان با سفر نیکسون به تهران چند انفجار در مناطق مختلف این شهر بوقوع پیوست که به نقل از خبرنگاران این روزنامه می خوانیم؛

IMG_20240530_071024_530

در ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه صبح امروز در کوچه جنوبی ساختمان اداره اطلاعات آمریکا واقع در خیابان صبای شمالی انفجاری روی داد که بر اثر این انفجار قسمتی از شیشه های ضلع جنوبی ساختمان و همچنین شیشه های درب و پنجره ساختمانهای روبرو شکسته شد و به یک اتومبیل آسیب رسید.

در ساعت ۷ و ۳۲ دقیقه صبح امروز نیز هنگامی که یک اتومبیل مستشاری آمریکا در خیابان دولت نزدیک چهارراه قنات عبور می کرد منفجر شد که در نتیجه یک زن و دختر که در حال عبور از نزدیک اتومبیل بودند کشته شدند‌‌. راننده و سرنشین اتومبیل مجروح شدند و فورا به بیمارستان انتقال یافتند. علت انفجار در اثر کار گذاشتن مواد منفجره در زیر اتومبیل تشخیص داده شده است.

انفجار دیگری در ساعت۸ و۳۰ دقیقه صبح امروز حدود شهر ری در یک خانه مسکونی بوقوع پیوست ولی این انفجار هیچگونه خسارتی به بار نیاورد.

IMG_20240530_071024_994

از سوی دیگر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که این انفجارها یکی در نزدیکی آرامگاه، یکی در پشت دیوار اداره اطلاعات سفارت آمریکا و سومین آن در اتومبیل یک ژنرال آمریکایی مقیم ایران اتفاق افتاده است. وی گفت این حوادث زیر نظر گروه کوچکی رهبری می شد که اینک تحت بررسی مقامات امنیتی ایران می باشد و اطلاعات بیشتر را در این زمینه آنان عنوان خواهند کرد. وی گفت این کوشش ها هدفشان جان نیکسون نبود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر