کد خبر: 187876
A
۲۶ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از دستور آیت‌الله خامنه‌ای برای مهار مطبوعات «مزاحم»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۶ سال پیش در خاطرات روز شنبه ۹ خرداد ۱۳۷۷، انتقادات و دستورات آیت‌الله خامنه‌ای در باب مهار روزنامه‌ها و «مجلات مزاحم» را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از دستور آیت‌الله خامنه‌ای برای مهار مطبوعات «مزاحم»

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۶ سال پیش در خاطرات روز شنبه ۹ خرداد ۱۳۷۷، انتقادات و دستورات آیت‌الله خامنه‌ای در باب مهار روزنامه‌ها و «مجلات مزاحم» را روایت کرده است.

آقای عباس آخوندی قائم مقام سازمان صداوسیما آمد گزارشی از سفر به آمریکا و اقداماتی که برای راه انداختن شبکه تلویزیونی شبیه جام جم در آنجا گفت و خبر از تشدید مهاجرت و فرار سرمایه از ایران به آمریکا و کانادا داد که معلول ناامنی‌های اخیر اقتصادی است. گفت دفتر رهبری از آقای عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ناراحت است که دستور رهبری را در مورد مهار روزنامه‌ها و مجلات مزاحم اجرا نکرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی نوشت: شب در دفتر آقای خاتمی رییس جمهور با سران قوا جلسه داشتیم از وضع جاری و اختلافات و بی‌حرمتی‌ها و نزاع‌ها و کینه‌توزی‌ها انتقاد شد و قرار شد فکری بشود. انتقادات و دستورات رهبری به آقای مهاجرانی درباره وضع مطبوعات نقل شد. آقای علی اکبر ناطق نوری رییس مجلس خبر کسالت رهبری را داد که دکترها به ملاحظه وضع قلب ایشان گفته‌اند استراحت کنند و برنامه ملاقات با نمایندگان امروز را هم به خاطر جلوگیری از شایعات انجام دادند اما مختصر.

در مسائل داخلی تهاجم به برنامه دوم خرداد در دانشگاه داغ است اخبارهای جمعه شهرستان‌ها نشان می‌دهد که به صورت برنامه‌ریزی شده در اکثر شهرها انتقاد کرده‌اند به خصوص در تبریز و قم در خطبه‌های پیش از نماز جمعه خیلی تند بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر