کد خبر: 187600
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ خرداد ۱۳۵۸؛

۲۲ هزار دلار مشروبات الکلی سفارت ایران در واشنگتن معدوم شد

اعلام خطرحسن نزیه سرپرست شرکت ملی نفت ایران درباره اینکه سستی ها و بلاتکلیفی ها نگران کننده است و اینکه ایران با داشتن روزی ۶۵ میلیون دلار درآمد نفت و ذخیره ارزی ۱۳ میلیارد دلار کشور فقیری نیست، تیتر یک روزنامه چاپ عصر کیهان در ۴۵ سال قبل امروز، دوشنبه ۷ خرداد سال ۱۳۵۸ است. کیهان از کشف ۸ هزار قبضه اسلحه قاچاق در خلیج فارس خبر داده و از خشم و نفرت مردم علیه تروریسم نوشته است

۲۲ هزار دلار مشروبات الکلی سفارت ایران در واشنگتن معدوم شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اعلام خطرحسن نزیه سرپرست شرکت ملی نفت ایران درباره اینکه سستی ها و بلاتکلیفی ها نگران کننده است و اینکه ایران با داشتن روزی ۶۵ میلیون دلار درآمد نفت و ذخیره ارزی ۱۳ میلیارد دلار کشور فقیری نیست، تیتر یک روزنامه چاپ عصر کیهان در ۴۵ سال قبل امروز، دوشنبه ۷ خرداد سال ۱۳۵۸ است. کیهان از کشف ۸ هزار قبضه اسلحه قاچاق در خلیج فارس خبر داده و از خشم و نفرت مردم علیه تروریسم نوشته و اینکه سیا و ساواک در ترور آیت الله رفسنجانی نقش داشتند.

IMG_20240527_070424_862

این روزنامه همچنین خبر از تشکیل مجلس مؤسسان با ۴۰ نماینده را داده و از حیف و میل ده‌ها میلیارد ریال سرمایه بانک رفاه کارگران توسط هژبر یزدانی و عوامل رژیم سابق نوشته است. حوزه علمیه قم هم اعلام‌ کرده است که با کسب اجازه از امام برای نبرد با توطئه گران وارد عمل می‌شوند.

اما معدوم نمودن ۲۲ هزار دلار مشروبات الکلی در سفارت ایران در واشنگتن و ریختن همه آنها در حوض سفارت، سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240527_070425_371

واشنگتن - یونایتدپرس:

سفارت ایران روز گذشته با خالی کردن نزدیک به ۲۲ هزار دلار مشروبات الکلی که در زیر زمین سفارت پیدا شده بود در حوض سفارت، پایان‌یک عمر را مشخص ساخت.

بهرام‌ ناهیدیان یک بازرگان مقیم واشنگتن در پی دستور دولت جدید ایران برای رهایی از این مشروبات، پیشنهاد کرد که چهار هزار بطری مشروب را معدوم‌ نمایند.

ناهیدیان گفت قرآن، کتاب مقدس مسلمانان نوشیدن و فروش مشروبات را منع کرده است. وی گفت این بطری‌ها که در زیر زمین سفارتخانه انبار شده بود در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی در میهمانی های پر اسراف سفارت به مصرف می رسید.

ناهیدیان افزود؛ سفارتخانه سعی داشت این‌ مشروبات را مسترد دارد لکن توزیع کننده آنرا نپذیرفت زیرا بیش از سه ماه از انبار کردن آن می گذشت.

وی اضافه کرد که‌ ما حتی به فکر فروش این مشروبات به اشخاص نبودیم. وی ادامه داد درب بطری‌ها را باز کرده  محتوی آنها را در داخل حوضی که در سفارت قرار داشت و آب آن به فاضلاب می رفت خالی کردیم.

همچنین سخنگویی در سفارت گفت قرآن منافع و مضار مشروب را توضیح می دهد لیکن تاکید دارد که مضار آن بر منافعش می چربد ما نمی خواهیم که برای الکل پول دریافت کنیم.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر