کد خبر: 187354
A
۲۷ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست آیت‌الله خامنه‌ای برای ادامه ریاست ناطق‌نوری در مجلس

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۷ سال پیش ۴ خرداد ۱۳۷۶، درخواست آیت‌الله خامنه‌ای از وی برای کمک به ادامه ریاست مجلس توسط علی‌اکبر ناطق نوری را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست آیت‌الله خامنه‌ای برای ادامه ریاست ناطق‌نوری در مجلس

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۷۶، درخواست آیت‌الله خامنه‌ای از وی برای کمک به ادامه ریاست مجلس توسط علی‌اکبر ناطق نوری را روایت کرده است.

به دفترم رفتم متن تبریک به آقای سیدمحمد خاتمی رییس جمهور منتخب را نوشتم متنی که دفتر تهیه کرده بود نپسندیدم. مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی داشتم حدود ۳۰ خبرنگار از سراسر دنیا بودند. دو ساعت به ده‌ها سوال جواب دادم و هنوز ۳۰ سوال باقی مانده بود که وقت تمام شد....

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۷ سال پیش نوشت: شب میهمان رهبری بودم درباره انتخابات ریاست جمهوری صحبت شد ایشان از نتایج انتخابات اظهار رضایت کردند و گفتند اکنون از فرض پیروزی آقای ناطق نوری راحت‌ترند. درباره ریاست مجلس از من خواستند که برای ادامه ریاست آقای ناطق کمک کنم. در مورد آلمان ایشان رضایت به اجازه مراجعت سفیر آلمان نمی‌دهند و اینکه در جواب پیغام آقای کهل صدر اعظم آلمان بگویم که با آمدن فرستاده ویژه ایشان موافقم و راضی‌اند. در مورد افغانستان صحبت شد و قرار شد اگر طالبان از سوی مراکز بین‌المللی به رسمیت شناخته شد ما هم بپذیریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر