کد خبر: 186123
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۵۵؛

فریدون فروغی خواننده معروف به جرم استعمال مواد مخدر بازداشت شد/جزییات ماجرای ناپدید شدن قتل حجت الاسلام شمس آبادی

صفحه نخست روزنامه ۳۶ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۵ را مشاهده می نمایید که کنفرانس مهم رهبران سه کشور ایران- پاکستان و ترکیه تیتر یک آن است که دگرگونی در پیمان عمران منطقه ای را ابراز داشته اند. عکس یک روزنامه هم به همین خبر اختصاص دارد. یک خبر پزشکی مهم هم خبر دیگر آن است که برای آزمایش واکسن ضد آنفلوآنزا بر روی انسان یک داوطلب پیشمرگ آن‌ شده است این روزنامه اضافه کرده اگر نتایج نخستین واکسن آنفلوآنزا مثبت باشد هزاران نفر از این بیماری نجات می یابند‌.

فریدون فروغی خواننده معروف به جرم استعمال مواد مخدر بازداشت شد/جزییات ماجرای ناپدید شدن قتل حجت الاسلام شمس آبادی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۳۶ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۵ را مشاهده می نمایید که کنفرانس مهم رهبران سه کشور ایران- پاکستان و ترکیه تیتر یک آن است که دگرگونی در پیمان عمران منطقه ای را ابراز داشته اند. عکس یک روزنامه هم به همین خبر اختصاص دارد. یک خبر پزشکی مهم هم خبر دیگر آن است که برای آزمایش واکسن ضد آنفلوآنزا بر روی انسان یک داوطلب پیشمرگ آن‌ شده است این روزنامه اضافه کرده اگر نتایج نخستین واکسن آنفلوآنزا مثبت باشد هزاران نفر از این بیماری نجات می یابند‌.

اما خبر جالب دیگر این صفحه اختصاص دارد به بازداشت فریدون فروغی خواننده معروف به جرم استعمال مواد مخدر در یک محفل شبانه و تیتر دیگر هم اینکه گویا قرار است ظروف پلاستیکی، دارو و شیر نوزادان آزمایش شوند.

به صفحه سوم‌ روزنامه می رویم به خبری با عنوان آزادی راننده حجت الاسلام شمس آبادی بر می خوریم و روایت وی از چگونگی گم و کشته شدن وی، که متن خبر را در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

IMG_20240421_070245_825

اصفهان - خبرنگار اطلاعات

دیروز حاج میرزاعلی شیروانی راننده مرحوم حجت الاسلام شمس آبادی که چهارده روز پیش در پی کشته شدن حجت الاسلام شمس آبادی به اتهام شرکت در جنایت بازداشت شده بود آزاد شد و برای او قرار منع تعقیب صادر شد.

زهتابیان دادستان شهرستان اصفهان در این باره گفت؛

از حاج میرزا علی شیروانی ۳ بار بازجویی و تحقیق شد و اظهارات این مرد را دقیقا بررسی کردیم معلوم‌شد گفته های او خلاف حقیقت نیست و هیچگاه دخالتی در مرگ حجت الاسلام شمس آبادی نداشته است.

بعدازظهر دیروز خبرنگار اطلاعات در اصفهان با حاج میرزاعلی گفتگو کرد. وی گفت شب پیش از وقوع جنایت، من حجت الاسلام شمس آبادی را از مسجد جعفر طیار پس از خواندن نماز به خانه اش بردم و به او پرتقال دادم و پس از اینکه وسایل خواب و آسایش او را فراهم کردم و او خوابید از اتاق بیرون رفتم.

IMG_20240421_070245_186

همسر و چهار فرزندم بعدازظهر آن روز برای دیدن حاج خانم به منزل حجت الاسلام آمده بودن  تا در کار رفت و آمدها به حاجیه خانم کمک کنند. تا ساعت ۱۰ شب من و همسر و چهار فرزندم در یک اتاق سه دری نشسته بودیم و حاجیه خانم به بچه هایم شام داد و پس از آن ما خداحافظی کردیم و با اتومبیل فیات خودم به خانه آمدم. صبح روز بعد وقتی با اتومبیل به خانه حجت الاسلام رسیدم دیدم هیچکس خانه نیست رفتم مسجد جعفر طیار، میرزا علی مظلوم در مسجد ایستاده بود به او گفتم چرا اینجا ایستاده است او گفت که حاجیه خانم به مسجد آمده ولی از حجت الاسلام شمس آبادی خبری نیست. همراه حاجیه خانم با اتومبیل به چند جا سر کشیدیم ولی از حجت الاسلام شمس آبادی خبری نشد. پس از اینکه دوباره حاجیه خانم‌ را به مسجد جعفر طیار برگرداندم آقای بلوچستانی یکی دیگر از مریدان حجت الاسلام شمس آبادی سوار اتومبیل من شد و رفتیم دنبال حاج ابراهیم. حاج ابراهیم در راه بود که او را سوار کردیم و من ماجرا را برای او شرح دادم و گفتم که حاجیه خانم دیده است که شوهرش را با یک اتومبیل پیکان سفید رنگ ربوده اند. جریان را به کلانتری خبر دادیم و بعد به ما اطلاع دادند جنازه وی را پیدا کرده اند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر