کد خبر: 184734
A
روزنامه‌گردی دیده‌بان تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۵۷؛

ایران کمتر از دیگران بابت کاهش دلار ضرر کرده است

هجوم هزاران ایرانی سرگردان از سوریه و اردن به بیروت و اینکه هواپیمایی ملی ایران برای کمک به مسافران سرگردان بطور استثنایی ۳ هواپیما به دمشق می‌فرستد تیتر یک شماره امروز شنبه ۱۹ فروردین سال ۱۳۵۷ روزنامه ۲۴ صفحه‌ای اطلاعات است.

ایران کمتر از دیگران بابت کاهش دلار ضرر کرده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هجوم هزاران ایرانی سرگردان از سوریه و اردن به بیروت و اینکه هواپیمایی ملی ایران برای کمک به مسافران سرگردان بطور استثنایی ۳ هواپیما به دمشق می‌فرستد تیتر یک شماره امروز شنبه ۱۹ فروردین سال ۱۳۵۷ روزنامه ۲۴ صفحه‌ای اطلاعات است. در سوتیترهای مربوط به این خبر می‌خوانیم که هم اکنون ۸ هزار ایرانی در دمشق سرگردانند و اینکه مسافران سرگردان شده فقط بلیط رفت و برگشت به جده را داشتند و گروهی از رانندگان شرکت‌ها مسافران را بدون اجازه به شام برده‌اند. 

photo_2024-04-07_17-18-16

تیتر دیگر اطلاعات به حضور نخست‌وزیر و هیات وزیران در تظاهرات فردای تبریز اختصاص دارد و ۹ دانشجوی نقابدار ایرانی در دانمارک زندانی شدند و اینکه ۳۹ نشریه به زبان فارسی علیه ایران منتشر می‌شوند. 

از اخبار دیگر روزنامه هم اینکه حریق عظیم در چالوس ۵۳ خانه را ویران و ۴۹  نفر را مجروح کرد و ساعات کار اصناف افزایش یافت و با تصویب این طرح اصناف می‌توانند تا ساعت ۹ شب به کار ادامه دهند. 

photo_2024-04-07_17-18-10

به صفحه آخر روزنامه می‌رویم به جدیدترین سخنان وزیر خارجه ایران درباره کاهش قیمت دلار و تاثیر آن بر ایران و مذاکرات با اتریش درباره دفن زباله های اتمی این کشور در ایران برمی‌خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

عباسعلی خلعتبری وزیر امور خارجه که هفته گذشته به دعوت وزیر خارجه اتریش به این کشور سفر کرد امروز به مذاکرات خود با مقامات اتریشی پایان داد و امشب به تهران بازمی‌گردد. 

وزیر امور خارجه از شهرک سازمان ملل در شهر وین دیدن کرد و وزیران خارجه ایران و اتریش در کاخ شورای وزیران این کشور یک قرارداد حمل و نقل هوایی امضاء کردند. 

وزیر خارجه دیروز در پاسخ خبرنگاران گفت؛ ایران کمتر از سایر اعضای اوپک از نوسانات دلار آسیب دیده است. وی گفت ایران بیشتر کالاهای مورد احتیاج خود را  از  آمریکا و به دلار خریداری می کند و به همین علت از ضعف دلار کمتر آسیب دیده است. خلعتبری گفت سایر اعضای اوپک خیلی بیشتر ضرر کرده اند و به همین دلیل شروع به اظهار نگرانی کرده اند. 

وی افزود نگرانی سایر اعضای اوپک در مورد ضعف دلار سبب شده که آن‌ها خواستار لغو  تثبیت قیمت نفت و عوض کردن دلار بعنوان واحد محاسباتی قیمت نفت شده‌اند. 

خلعتبری گفت؛ ماه آینده یک هیات از کارشناسان فنی ایران به اتریش وارد می‌شوند تا در مورد امکانات انتقال فضولات اتمی اتریش به ایران مطالعه کنند و در مورد این اقدام در ماه‌های اخیر بین دو کشور مذاکراتی جریان داشته است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر