کد خبر: 183840
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۵۴؛

پارک‌ها باز است/ملا مصطفی بارزانی و پسرانش به ایران پناهنده شدند

صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۴ را مشاهده می کنید که خبر از ورود ملا مصطفی بارزانی به ایران را داده است. دو پسر و عده ای از سران سیاسی و نظامی کردها همراه وی به ایران آمده اند. بارزانی پناهندگی سیاسی خود به آمریکا را تکذیب کرده است و عراق مهلت بازگشت کردهای پناهنده به ایران را یکماه دیگر تمدید کرده است

پارک‌ها باز است/ملا مصطفی بارزانی و پسرانش به ایران پناهنده شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۴ را مشاهده می کنید که خبر از ورود ملا مصطفی بارزانی به ایران را داده است. دو پسر و عده ای از سران سیاسی و نظامی کردها همراه وی به ایران آمده اند. بارزانی پناهندگی سیاسی خود به آمریکا را تکذیب کرده است و عراق مهلت بازگشت کردهای پناهنده به ایران را یکماه دیگر تمدید کرده است.

این روزنامه همچنین نوشته که رآکتور اتمی آمریکا به چنگ ویت کنگ ها افتاده است و قاتل ملک فیصل هم جمعه این هفته گردن زده می‌شود. اطلاعات از کم شدن تشریفات گمرکی ترخیص کالاها نوشته و اینکه مشخصات و قیمت آپارتمانهای دولتی هفته آینده اعلام خواهد شد و خبر آخر جالب هم اینکه در بروجن ۱۳۰ سانت برف بر زمین نشسته است.

اما هوای روز ۱۳ آفتابی است‌. این خبر سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن آن به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240331_090827_387

در حالیکه گروهی از تهرانی هایی که از آغاز نوروز تاکنون در سفر بوده اند بتدریج به پایتخت باز می گردند عده ای از تهرانی ها با بهره گیری از سه روز تعطیل پیاپی چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ظهر امروز عازم سفر شدند. این مسافرین اکثرا شهرهای شمالی و نیز تعدادی از شهرهای خوش آب و هوای نزدیک به تهران‌ را برای سپری کردن تعطیلات سه روزه خود انتخاب کرده اند. سفر این عده تهران را که پس از بازگشت صدها هزار مسافر نوروزی در پنجشنبه و جمعه گذشته، شلوغ کرده بود مجددا خلوت کرد.

آماده باش در ییلاقات

IMG_20240331_090826_803

فردا با هجوم بردن اکثریت جمعیت پایتخت به ییلاقات و شهرکهای اطراف، تهران خلوت ترین روز سال خود را خواهد گذراند. پیش بینی خروج گروهی کثیر از پایتخت نشینان، مقامات شهربانی و پلیس راه را واداشته تدابیر ایمنی خاصی پیش بینی کنند و مقررات عبور و مرور ویژه ای را برای خیابان‌های پر رفت و آمد اطراف به مرحله اجرا بگذارند.

مردم ییلاقات اطراف تهران نیز برای پذیرایی از صدها هزار تهرانی بصورت آماده باش درآمده اند و از سویی هزارها پیشه ور و دوره گرد تهرانی از امروز به ییلاقات رفته اند تا مقدمات کار خود را برای فردا که درآمدی سرشار نصیب آنها خواهد کرد آماده کنند.

گروهی از مردم هم از دو روز پیش اقدام‌ به ذخیره جا، در سبزه زارها و استراحتگاههای رودهن، آبعلی، بومهن، جاجرود، چشمه علی و... کرده اند. جالب اینکه کشاورزان این مناطق که از سیزده بدر سالهای قبل خاطرات خوشی ندارند امسال تابلوهایی در اطراف مزارع خود نصب کرده اند و در آنها مردم‌ را از ورود به کشتزارها اکیدا بر حذر داشته اند.

در ضمن صدها تن کاهو و سبزی پلو برای روز سیزدهم فروردین به تهران وارد شده است اما کمبود ماهی سبب شده که عده ای نتوانند سبزی پلو و ماهی برای شب و روز سیزدهم فروردین تهیه کنند.

پارک‌ها باز است

امسال برای اولین بار در ده سال گذشته شهرداری درب پارک‌های شهر را روز سیزدهم فروردین به روی مردم باز خواهد گذاشت (سال گذشته بسته بودن درب پارک‌های تهران با اعتراض شدید مردم و گروهی از سناتورها مواجه شد) شهر تهران ۴۰ پارک دارد که فقط چند پارک آن قابل استفاده است. این پارک‌ها عبارتند از پارک شهر، ساعی، شاهنشاهی، فرح و نیاوران. بقیه پارک‌ها فقط اسم پارک دارند.

آخر وقت امروز هم اعلام‌ شد شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دو هزار دستگاه اتوبوس برای بردن مردم به ییلاقات و بازگرداندن آنها به تهران در روز سیزدهم نوروز آماده کرده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر