کد خبر: 183167
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۴ فروردین ۱۳۵۳؛

یخچال، تلویزیون، رادیو و اجاق گاز ارزان می‌شود

روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۴ فروردین سال ۱۳۵۳ تیتر اول خود را به میانجیگری شوروی بین عراق و کردها اختصاص داده است. ژنرال بارزانی هم خواستار تشکیل فدراسیون کردها و اعراب شده است. از آخرین اخبار تعطیلات عید هم اینکه سیل و باران برنامه عید بسیاری از مردم‌ را به هم زد و عید امسال کم حادثه ترین و کم تلفات ترین عیدهای سال‌های اخیر بود. یخچال، تلویزیون، رادیو واجاق گاز ارزان می‌شود این خبر اقتصادی که در صفحه نخست روزنامه، منتشر شده است را بعنوان سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم

یخچال، تلویزیون، رادیو و اجاق گاز ارزان می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۴ فروردین سال ۱۳۵۳ تیتر اول خود را به میانجیگری شوروی بین عراق و کردها اختصاص داده است. ژنرال بارزانی هم خواستار تشکیل فدراسیون کردها و اعراب شده است. از آخرین اخبار تعطیلات عید هم اینکه سیل و باران برنامه عید بسیاری از مردم‌  را به هم زد و عید امسال کم حادثه ترین و کم تلفات ترین عیدهای  سال‌های اخیر بود. شهر مشهد نیز بالای ۶۰۰ هزار مسافر به خود دید و سیل در خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان خساراتی به بار آورد. تصویر صفحه اول اطلاهات امروز هم‌ یه سفر خانوادگی محمدرضا پهلوی به جزیره کیش اختصاص دارد. یک خبر پزشکی هم در این صفحه قابل مشاهده است و آن اینکه داروی طول عمر کشف شده که این دارو درجه حرارت بدن را میکاهد و عمر را به ۲۰۰ سال افزایش می دهد. 

IMG_20240323_094230_733

یخچال، تلویزیون، رادیو واجاق گاز ارزان می‌شود این خبر اقتصادی که در صفحه نخست روزنامه، منتشر شده است را بعنوان سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که متن آن به شرح زیر می باشد؛

برای تقلیل قیمت وسائل خانگی از قبیل یخچال، تلویزیون، رادیو و اجاق گاز مطالعاتی بوسیله اعضای سندیکای سازندگان وسایل خانگی صنعتی آغاز شد این‌ مطالعات بلافاصله پس از اعلام مقررات واردات و صادرات سال ۵۳ در روزهای نخست سال شروع شد و زیر نظر مرکز بررسی قیمت‌ها ادامه خواهد یافت و نتایج آن تا پایان هفته آینده اعلام خواهد شد.

در مقررات جدید این نوع کالاها از ردیف اقلام کالاهای غیرمجاز خارج شده و ورود آنها با کسب اجازه از وزارت اقتصاد آزاد اعلام شده است‌.

IMG_20240323_094230_700

در گفتگویی که با رئیس هیات مدیره و دبیر سندیکای سازندگان درباره مقررات صادرات و واردات سال ۵۳ داشتیم نظر موافق سندیکا درباره تغییرات مقررات عنوان شد و تصمیمات جدید وزارت اقتصاد واقع بینانه توجیه گردید. در این گفتگو اظهارنظر شد که مقررات صادرات و واردات سال ۵۳ دولت و وزارت اقتصاد به موضوع تورم جهانی و کمبود گرانی مواد اولیه توجه خاص کرده و تصمیماتی در جهت تقلیل سود بازرگانی مواد شیمیایی، بعضی از قطعات مورد نیاز صنایع اتخاذ کرده است که طبیعتا می‌تواند از بار سنگینی که بر دوش کارخانه ها قرار دارد بکاهد.

مسئولان سندیکا همچنین یادآور شدند که یکی از تصمیمات مفید دیگر که در کمک به صنایع اثر مستقیم خواهد داشت کاهش حق ثبت سفارش کالا از ۵/۵ درصد به یک درصد است. به این ترتیب مدیران کارخانه های تولید کننده وسایل خانگی صنعتی بررسی و محاسبه خواهند کرد که از این طریق چه اتفاقاتی در پایین آوردن قیمت‌ها بوجود آمده که باید عینا به مردم منتقل گردد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر