کد خبر: 182665
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۵۸؛

تشکیل ارتش چریکی پیرو خط امام در فلسطین/ از اول فروردین، سینماهایی که فیلم بدون پروانه نمایش می دهند تعطیل می‌شوند

کیهان ۴۵ سال پیش۲۷ اسفند سال ۱۳۵۸ از تشکیل ارتش چریکی پیرو خط امام در فلسطین‌ با ۲۰ هزار نفر عضو خبر داد. تشکیل این ارتش را منیر شفیق در گفت و گو آیت الله منتظری اعلام کرده بود

تشکیل ارتش چریکی پیرو خط امام در فلسطین/ از اول فروردین، سینماهایی که فیلم بدون پروانه نمایش می دهند تعطیل می‌شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان روز ۲۷ اسفند سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. آخرین نتایج قطعی انتخابات در شهرستان‌ها تیتر اول آن است. اعتراض رهبر جبهه ملی، استاد تقی شریعتی، شیخ علی تهرانی و طاهر احمد زاده و چند گروه دیگر هم درباره اعتراض به نتیجه انتخابات در تهران و شهرستان‌ها تسلیم رئیس جمهور شده است. اما بنی صدر گفته است فکر نمی‌کنم تقلب زیادی در انتخابات شده باشد. از سوی دیگر بنی صدر با مسعود رجوی درباره انتخابات مذاکره کرده است.

تشکیل ارتش چریکی پیرو خط امام در فلسطین‌ با ۲۰ هزار نفر عضو، خبر دیگر روزنامه است که منیر شفیق به آیت الله منتظری اعلام کرده است. گویا از سال آینده قسمت عمده کالاها توسط دولت وارد میشود و از سوی رادیو تلویزیون هم برنامه های ویژه نوروز سال ۵۹ تلویزیون اعلام‌ شد. سازمان مجاهدین خلق هم تلگرام تبریک به مناسبت حلول سال جدید خدمت امام خمینی ارسال داشته است. کیهان همچنین در صفحه نخست خود عکسی از حضور احمد خمینی در مرز لبنان با اسرائیل مربوط به سال ۱۳۵۶ را هم چاپ کرده است. برنامه کامل حرکت قطارها در نوروز هم خبر مهم دیگر این جریده عصر گاهی است.

IMG_20240317_070348_175

سینماهایی که فیلم بدون پروانه از اول فروردین نمایش دهند تعطیل می‌شوند. این خبر را بعنوان سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که متن آن به شرح زیر می باشد؛

سینماهایی که از اول فروردین ماه سال جدید فیلمهای بدون پروانه نمایش را به پرده می آورند از سوی وزارت فرهنگ و آموزش عالی تعطیل خواهند شد.

مهندس محمدعلی نجفی سرپرست مرکز ترویج و نمایش مرکز سینمایی و سمعی و بصری کشور طی گفتگویی با خبرنگاران، این خبر را اعلام کرد و افزود؛ هر فیلمی که از خارج وارد می‌شود باید ابتدا به نظر مسئولان برسد و تاکنون در این زمینه به بیش از ۱۲۰ فیلم ایرانی و تعداد زیادی فیلم خارجی پروانه نمایش داده شده است.

نجفی در مورد نحوه کنترل سینماها گفت؛ بمنظور از بین بردن مراکز متعدد تصمیم‌گیری درباره سینماها، سینماهای تحت نظارت بنیاد مستضعفین نیز موظفند از ضوابط فرهنگی که وزارت فرهنگ و آموزش عالی تعیین کرده تبعیت کنند.

نجفی ادامه داد: صحیح ترین راه برای درمان سینما این است که فرهنگ استعماری را بتدریج از آن خارج سازیم و فرهنگ انقلابی را جایگزین آن نماییم. فیلم‌های ایرانی در گذشته طوری ساخته می شد که تمامی سوژه ها یه یک کانال مشخص می رسید و این‌ نتیجه رابطه کمپانی‌های خارجی با مقامات دولتی و وارد کنندگان فیلم بود که به متوقف شدن حرکت سینما و رواج ابتذال در آن منجر شد ولی اکنون باید امکان شکوفایی به استعدادهای مختلف آماده شود تا سینمای سالم ایرانی پرورش یابد.

IMG_20240317_070347_376

او در خاتمه گفت؛ هر کسی از نحوه فعالیت سینماها گله و شکایتی داشته باشد می‌تواند به یکی از ادارات فرهنگ و هنر در سراسر کشور مراجعه کند و شکایت خود را مطرح سازد و مسئولان امر نیز موظفند اعتراضهای مردم‌ را به مرکز سینمایی، سمعی و بصری کشور اطلاع دهند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر