کد خبر: 179995
A
۵۲ سال قبل در چنین روزی؛

تعطیلی دو روز در هفته از سال آینده

گویا معضل اینکه تعطیلات کشور در هفته دو روز باشد یا کمتر، در همه دولت‌های پیش و پس از انقلاب مورد بحث بوده و گاها به تیتر جراید هم تبدیل شده است. نمونه ای از آن که سوژه امروز گزارش دیدبان تاریخ در صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۵۲ سال قبل در سال ۱۳۵۰ است. که در کنار تیترها و خبرهای متنوع دیگر، یک تیتر بدین مضمون دارد که از سال آینده تعطیل دو روز در هفته، در سازمان‌های دولتی دیگر هم اجرا می‌شود. جالب اینجاست که در آن سال ۱۱ وزارتخانه و سازمان دولتی دو روز در هفته تعطیلی داشتند و این قانون شامل همه نمی شده است و قرار بود مرحله به مرحله در سایر ادارات و سازمانها هم اجرا شود.

تعطیلی دو روز در هفته از سال آینده

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ گویا معضل اینکه تعطیلات کشور در هفته دو روز باشد یا کمتر، در همه دولت‌های پیش و پس از انقلاب مورد بحث بوده و گاها به تیتر جراید هم تبدیل شده است. نمونه ای از آن که سوژه امروز گزارش دیدبان تاریخ در صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۵۲ سال قبل روز پنجشنبه ۲۸ بهمن سال ۱۳۵۰ منتشر شده است که در کنار تیترها و خبرهای متنوع دیگر، یک تیتر بدین مضمون دارد که از سال آینده تعطیل دو روز در هفته، در سازمان‌های دولتی دیگر هم اجرا می‌شود. جالب اینجاست که در آن سال ۱۱ وزارتخانه و سازمان دولتی دو روز در هفته تعطیلی داشتند و این قانون شامل همه نمی شده است و قرار بود مرحله به مرحله  در سایر ادارات و سازمانها هم اجرا شود.

 به صفحه آخر این جریده عصرگاهی می رویم تا ببینیم متن خبر به ما چه می گوید؛

photo_2024-02-22_16-39-19

طرح دو روز تعطیل در هفته و یکسر ماندن کار توسط وزارتخانه ها و سارمانهای دولتی که هنوز مثل سابق شش روز در هفته کار می کنند تحت بررسی است. گفته می‌شود از سال آینده چند وزارتخانه و سازمان دولتی دیگر طرح مزبور را به اجرا بگذارند. 

 

تاکنون بیش از ۱۱ وزارتخانه و سازمان های دولتی طرح دو روز تعطیل در هفته را به موقع به اجرا در آورده اند و کارکنان این وزارتخانه ها و سازمان‌های دولتی از دو روز تعطیل استفاده می کنند. 

این روزنامه سپس از ساعت کاری سازمان‌هایی نوشته که این برنامه در آنجا اجرا می‌شود و آورده است؛

ساعات کار کارکنان این وزارتخانه ها و سازمان‌ها ۵ روز در هفته است که از ساعت ۸/۳۰ صبح آغاز و ساعت ۴/۳۰ بعدازظهر خاتمه می یابد.

سپس نام وزارتخانه ها و سازمانهایی را قید کرده که برنامه دو روز تعطیلی شامل آنهاست بدین مضمون که  عده ای از وزارتخانه ها و سازمان‌های دولتی که از دو روز تعطیل در هفته استفاده می کننند عبارتند از کار و امور اجتماعی، اقتصاد، کشور، فرهنگ و هنر، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سازمان اوقاف، مرکز توسعه صادرات ایران، شرکت نمایشگاه‌های بین المللی و ارتش. 

سپس از ادارات و سازمانهایی نام برده که فعلا سخت در تلاش تدارک و پیاده کردن طرح دو روز تعطیل در هفته می باشند مانند وزارت آبادانی و مسکن، وزارت بهداری و چند سازمان و وزارتخانه دیگر. 

اطلاعات سپس از مشکلات سازمان‌هایی گفته که این طرح را اجرا می کنند و آورده است که، مشکلاتی که اکثر وزارتخانه ها و سازمان‌های دولتی برای اجرای این طرح دارند نداشتن محل رستوران در داخل اداره است. یکی دو وزارتخانه نیز بعلت سر و کار زیادی که هر روز با تعدادی از  مردم دارند مثل وزارت دادگستری نتوانسته اند طرح مذکور را بیابند. 

photo_2024-02-22_16-39-12

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ اما در پایان این خبر از سازمان‌های خصوصی نوشته شده که گویا از طرح فوق استقبال کرده اند، به این مضمون که، اجرای طرح دو روز تعطیل در هفته در بخش خصوصی نیز با استقبال روبرو شده است و احتمالا در صورت اجرای این طرحها بوسیله بانک‌ها که عملا در دست بررسی نهایی است سازمان‌های خصوصی هم فرصتی خواهند یافت که این طرح را بموقع به اجرا درآورند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر