کد خبر: 179839
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ اسفند ۱۳۵۸؛

محمدرضا شاه: یک میلیون و نیم نفر از ایرانیان این کشور را ترک گفته اند و این فرار مغزهاست/گواهان من کشته شده اند

کیهان بخش هایی از گفت و گوی محمدرضا شاه پهلوی با مجله فرانسوی "۲۴ساعت" درباره تلاش مقامات جمهوری اسلامی برای محاکمه اش را بازتاب داده است. بخش هایی از این گزارش را که در ۴۴ سال پیش منتشر شده در دیدبان تاریخ می خوانیم

محمدرضا شاه: یک میلیون و نیم نفر از ایرانیان این کشور را ترک گفته اند و این فرار مغزهاست/گواهان من کشته شده اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بدون اجازه دولت هیچکس حق ندارد خانه اش را بفروشد یا اجاره دهد‌ و تا یک هفته دیگر کلیه خانه های خالی تصاحب می‌شود و اینکه انحصار فروش و اجاره خانه در دست دولت قرار می گیرد. این جملات را نماینده تام الاختیار مسکن اعلام کرده که تیتر یک شماره امروز پنجشنبه ۲ اسفند سال ۱۳۵۸ کیهان‌ شده است. این روزنامه همچنین تصویر سه عضو فقهای شورای نگهبان را منتشر کرده و از افشاگریهای جدید دانشجویان‌ مسلمان پیرو خط امام از طرح آمریکا برآب سقوط رژیم انقلابی ابران پرده برداشته است. امام هم انجام تمرینات چریکی و پارتیزانی را صادر کرده اند و رئیس جمهور بنی صدر هم‌ گفته است که هر جا شهربانی خوب عمل نکرد آنرا منحل کنید. هاشمی رفسنجانی هم  از نامزدی ۵۰۰ نفر در تهران برای انتخابات مجلس شورای ملی خبر داده است. گویا سفر کمیسیون رسیدگی به جنایات شاه به عقب افتاد و یک میلیارد تومان اعتبار از سوی شورای انقلاب برآب اشتغال بیکاران اختصاص یافته است.

IMG_20240221_071834_289

اما خبری از خبرگزاری فرانسه درباره آخرین اظهار نظرات شاه درباره محاکمه احتمالی اش در کیهان امروز منتشر شده است که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

خبرگزاری فرانسه - لوزان:

یک مجله سوئیسی به نام‌ - ۲۴ ساعت - طی مصاحبه ای که با شاه ایران در مورد تشکیل کمیسیون بین المللی انجام داده است نظر او را در مورد این کمیسیون جویا شد.

او گفت، آنها مرا متهم می کنند، در صورتیکه گواه های من کشته شده اند! از او پرسیده شد آیا مایل است از اتهاماتی که به او وارد شده دفاع کند یا نه؟ او در جواب گفت این‌ مساله بستگی به گزارش این کمیسیون خواهد داشت. اضافه میکنم که گواه ها و اشخاصی که بایستی در مورد من گواهی دهند یا کشته شده اند و یا کشور را ترک کرده اند.

او گفت یک میلیون و نیم نفر از ایرانیان این کشور را ترک گفته اند و این فرار مغزهاست.

او یک بار دیگر اعلام‌ کرد که اگر ایالات متحده اتهامات وارد شده و جنایاتی را که به او نسبت داده شده بپذیرد نمی توان این مساله را تنها به ایران محدود کرد.

IMG_20240221_071834_618

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر