کد خبر: 177967
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۵۲؛

ایران به انگلیس وام می دهد

یکی از تیترهای صفحه اول روزنامه اطلاعات۵۰ سال قبل امروز، ۱۵ بهمن ۱۳۵۲ اختصاص دارد به نقل قول خبری از یک نشریه معتبر پولی اروپا به این مضمون که ایران به انگلستان یک میلیارد دلار وام می دهد.

 ایران به انگلیس وام می دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یکی از تیترهای صفحه اول روزنامه اطلاعات ۵۰ سال قبل امروز، ۱۵ بهمن ۱۳۵۲ اختصاص دارد به نقل قول خبری از یک نشریه معتبر پولی اروپا به این مضمون که ایران به انگلستان یک میلیارد دلار وام می دهد.

به صفحات داخلی روزنامه سری می زنیم تا ببینیم متن کامل خبر از چه قرار است.

در گزارش امروز دیده بان تاریخ به پرداخت وام  یک میلیاردی ایران به انگلیس می پردازیم

photo_2024-02-04_17-01-17

تحول در وضع پولی و مالی جهان و افزایش بهای نفت، مناسبات کشورهای وام گیرنده و وام دهنده را نیز دچار تغییر شگفت آوری نموده و ایران که روزی از کشورهای صف مقدم در جستجوی وام در بازارهای پولی اروپا بود، اینک نه تنها به بازپرداخت قسمتی از وام های دریافتی تصمیم گرفته، بلکه می خواهد رابطه گذشته را با اعطای وام معکوس کند! 

InShot_20240204_182417708

بنا بر گزارش دیده بان ایران؛ اطلاعات گزارش خود نوشت: یک نشریه معتبر پولی اروپا که نقل قول از روزنامه دیلی تلگراف چاپ‌ لندن قرار گرفته، تهران با توجه به وضع اقتصادی نامطلوب انگلیس، اعطای یک وام یک میلیارد دلاری را که مدت آن از ۳ سال تجاوز نخواهد کرد، بررسی میکند. 

ایران همچنین بازپرداخت وام های دریافتی از بازارهای پولی اروپای غربی را که میزان آنها یک میلیارد دلار برآورد شده بررسی میکند. موضوع اعطای وام یک میلیارد دلاری ایران به انگلیس در شرفیابی و مذاکرات اخیر وزیر خزانه داری انگلیس در سن موریتس مطرح شد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر