کد خبر: 174993
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ دی ۱۳۵۸؛

بیانیه کانون نویسندگان ایران درباره جهاد ملی سواد آموزی

صفحه نخست روزنامه بامداد امروز روز سه شنبه ۱۸ دی سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. این روزنامه تیتر اول خود را به متن کامل مصاحبه خبرنگار مجله تایم با امام خمینی اختصاص داده است. امام در این مصاحبه گفته که یک سازمان بین المللی باید تمام دیکتاتورها را محاکمه کند.

بیانیه کانون نویسندگان ایران درباره جهاد ملی سواد آموزی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه بامداد امروز روز سه شنبه ۱۸ دی سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. این روزنامه تیتر اول خود را به متن کامل مصاحبه خبرنگار مجله تایم با امام خمینی اختصاص داده است. امام در این مصاحبه گفته که یک سازمان بین المللی باید تمام دیکتاتورها را محاکمه کند. ایشان اضافه کرده که بیرون انداختن دولت آمریکا بدین معنا نیست که شوروی جایگزین آن شود و اینکه یک سازمان بین المللی باید آمریکا را متقاعد سازد که شاه را به ما پس بدهد. خبر دیگر اینکه آمریکا درخواست از شورای امنیت برای تحریم اقتصادی ایران را به تاخیر انداخت و یک مقام کمیته منطقه یک تهران از دستگیری ۵ تن از اعضای سازمان چریکهای فدایی خلق خبر داده است.

 آخرین خبرها از انتخابات اولین دوره ریاست جمهوری هم اینکه، استعفای وزرای نامزد ریاست جمهوری از سوی شورای انقلاب پذیرفته نشد و به دعوت کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات، امروز کاندیداهای ریاست جمهوری در وزارت کشور اجتماع می کنند و داریوش فروهر هم با تاکید بر استقلال و ناوابستگی و گسترش آزادی‌های فردی و اجتماعی برنامه های انتخاباتی خود را اعلام کرد و تامین آزادی گفتار و نوشتار، برابری کامل زنان و مردان در برخورداری از حقوق سیاسی و اجتماعی و دگرگونی نظام اقتصادی، قضایی و آموزشی را از جمله برنامه های خود اعلام کرده است. این روزنامه همچنین از برگزاری سیزدهمین سالمرگ تختی در مزارش با حضور گروه کثیری از مردم و مقامات مملکتی خبر داده است.

اما بیانیه کانون نویسندگان ایران درباره جهاد ملی سواد آموزی را برای این شماره " روزنامه گردی دیدبان تاریخ " انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

IMG_20240108_070035_837

کانون نویسندگان ایران دیشب با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که در جهت پیشبرد جهاد ملی سوادآموزی، این کانون آمادگی مشتاقانه خود را برای شرکت در این جهاد مقدس اعلام‌ می‌دارد. متن این بیانیه به شرح زیر است؛

در پاسخ به ندای امام خمینی رهبر انقلاب در ضرورت مبارزه با بیسوادی و پیشبرد جهاد ملی سوادآموزی، کانون نویسندگان ایران آمادگی مشتاقانه خود را برای شرکت در این جهاد مقدس اعلام میدارد. ما حاضریم بویژه در زمینه زیر با ستاد جهاد ملی سواد آموزی همکاری بیدریغ و صمیمانه داشته باشیم.

۱- شرکت در کلاسهای تربیت معلم برای سواد آموزی با تشکیل این گونه کلاس‌ها در کانون.

۲- تشکیل کلاسهای تدریس به بیسوادان در کانون.

کانون حاضر است این نوع کلاس‌ها را در محل دفتر کانون با هزینه خود تشکیل دهد و اعضای کانون طبق برنامه ای که ستاد جهاد ملی سواد آموزی تعیین خواهد کرد و با استفاده از کتبی که ستاد در اختیارمان خواهد گذاشت در این کلاس‌ها تدریس کنند.

IMG_20240108_070035_532

کانون می تواند برای پیشبرد این مقصود بویژه از آن دسته از اعضای خود که تخصص و تجربه در امر سواد آموزی دارند استفاده کند.

از ستاد جهاد ملی سوادآموزی نیز می خواهیم در صورت تمایل به تشکیل کلاسهای تربیت معلم و سواد آموزی در کانون، داوطلبان شرکت در این گونه کلاس‌ها را به کانون معرفی کند. در ضمن، کانون می تواند تعدادی از اعضای خود را برای تدریس در کلاسهای تربیت معلم و سواد آموزی در تهران معرفی کند.

هیات دبیران کانون نویسندگان ایران

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر