کد خبر: 173986
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ دی ۱۳۵۸؛

در صورت ادامه یافتن بازار سیاه و افزایش قیمت؛ دولت اتومبیل خارجی وارد می کند

آغاز مبارزه ۸۰ نامزد ریاست جمهوری، تیتر یک امروز روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل، روز شنبه ۸ دی سال ۱۳۵۸ است. این روزنامه با چاپ تصویر کاندیداهای مطرح این دوره نوشته است که اسامی نامزدها ۱۵ دی رسما اعلام‌ می‌شود. کیهان اضافه کرده حدود ۱۰ کاندیدا روحانی هستند و همه کاندیداها جز دو سه مورد به عنوان منفرد ثبت نام کرده اند

در صورت ادامه یافتن بازار سیاه و افزایش قیمت؛ دولت اتومبیل خارجی وارد می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آغاز مبارزه ۸۰ نامزد ریاست جمهوری، تیتر یک امروز روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل، روز شنبه ۸ دی سال ۱۳۵۸ است. این روزنامه با چاپ تصویر کاندیداهای مطرح این دوره نوشته است که اسامی نامزدها ۱۵ دی رسما اعلام‌ می‌شود. کیهان اضافه کرده حدود ۱۰ کاندیدا روحانی هستند و همه کاندیداها جز دو سه مورد به عنوان منفرد ثبت نام کرده اند. این روزنامه همچنین با چاپ تصویری از کودتا در افغانستان از گزارش‌های لحظه به لحظه در این کشور گزارش داده و اینکه ایران به دخالت نظامی شوروی در آن شدیدا اعتراض کرده است.

IMG_20231229_114809_292

فرمان بسیج امام برای مبارزه با بیسوادی و آغاز محاکمه ده‌ها دانشجوی ایرانی در آلمان، کویت و هند تیترهای دیگر این جریده هستند. در ضمن شورای انقلاب هم قرار است امشب طی اطلاعیه ای رسیدگی به اعلام جرم نهضت آزادی در دادگاه و شورای انقلاب را صادر کند‌.

اما خبری با عنوان دولت اتومبیل خارجی وارد می کند به نقل از رضا صدر وزیر بازرگانی در این شماره کیهان‌ منتشر شده است که متن آن‌ به شرح زیر می باشد؛

برای جلوگیری از بازار سیاه اتومبیل‌های ساخت داخل بویژه پیکان، وزارت بازرگانی اتومبیل سواری وارد می کند‌.

رضا صدر وزیر بازرگانی امروز در گفتگویی با کیهان ضمن اعلام این خبر گفت، در بررسی های کارشناسان وزارت بازرگانی مشاهده شد که هم اکنون اتومبیل های داخلی دچار بازار سیاه شده و در نتیجه افزایش قیمت قابل توجهی پیدا کرده است. وزارت بازرگانی بر اساس طرحی که تهیه کرده است و با کسب مجوز در صورتی که تحقیقات و بررسی های بعدی نشان دهنده آن باشد که افزایش قیمت و بازار سیاه انواع اتومبیل داخلی بخصوص پیکان ادامه دارد راسا اقدام به وارد کردن تعداد بسیاری اتومبیل سواری و غیره خواهد کرد.

IMG_20231229_114809_459

وزیر بازرگانی در مورد سیستم توزیع اتومبیل‌های وارداتی اعلام‌ کرد چنانچه اتومبیل‌های وارداتی مناسب با ترکیب و ساخت اتومبیل‌های داخلی باشد از طریق شبکه های فعلی توزیع اتومبیل‌های ساخت داخل اقدام‌ به توزیع و فروش اتومبیل‌های وارداتی خواهیم کرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر