کد خبر: 172737
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۵۸؛

ژاندارمری اعلام‌ کرد: با متجاوزین املاک و اراضی بشدت مقابله می‌شود

روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز، مورخ سه شنبه ۲۷ آذر سال ۱۳۵۸ مثل هر شماره اش، کلی خبر و تیتر در صفحه نخست خود چاپ کرده است. تیتر یک این شماره روزنامه به سخنان داریوش فروهر اختصاص دارد که به جزئیات حقوق و مسئولیت‌های مناطق خودگردان کشور پرداخته است. فروهر همچنین گفته است که آمریکا و عراق در حوادث کردستان دست دارند و اینکه دولت عراق سیل سلاح و پول را به سوی ایران سر ریز کرده است.

ژاندارمری اعلام‌ کرد: با متجاوزین املاک و اراضی بشدت مقابله می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز، مورخ سه شنبه ۲۷ آذر سال ۱۳۵۸ مثل هر شماره اش، کلی خبر و تیتر در صفحه نخست خود چاپ کرده است. تیتر یک این شماره روزنامه به سخنان داریوش فروهر اختصاص دارد که به جزئیات حقوق و مسئولیت‌های مناطق خودگردان کشور پرداخته است. فروهر همچنین گفته است که آمریکا و عراق در حوادث کردستان دست دارند و اینکه دولت عراق سیل سلاح و پول را به سوی ایران سر ریز کرده است. 

هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور هم در گفتگو با بامداد اعلام کرده است که کاندیداهای ریاست جمهوری باید سه هفته قبل از انتخابات خود را معرفی کنند و صلاحیت کاندیداها در وزارت کشور بررسی و به تصویب امام خواهد رسید.

IMG_20231217_174336_002

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام هم اعلام کرده اند که شیوه محاکمه گروگانها را امام و ملت باید تعیین کنند‌. از ادامه پاکسازی و تصفیه عوامل فاسد و مزدور از کادر سیاسی وزارت خارجه ایران هم خبر می رسد که ۴۵ سفیر و سرکنسول ایران منفصل خدمت شدند.

اما سوژه امروز ما اختصاص دارد به هشدار ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران به متجاوزین‌ املاک و اراضی کشور که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

سخنگوی ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، بطوریکه در رسانه های گروهی که به آگاهی عموم رسیده است بفرمان امام خمینی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران برای جلوگیری از هرگونه بی نظمی و هرج و مرج اجتماعی وآشفتگی های اقتصادی مقرر گردیده است از هر نوع تجاوز و تصرف غیر قانونی املاک و اراضی شهری و کشاورزی با شدت هر چه تمامتر جلوگیری گردد.

در اجرای امر امام، وزیر کشور نیز در همین زمینه دستورات اکیدی صادر و متذکر شدند که فقط و منحصرا با حکم دادگاه‌های صالحه، مامورین ژاندارمری و شهربانی و سپاهیان‌ پاسدار می‌توانند از ملک یا اراضی کشاورزی به نفع محکومان، اقدام به رفع مزاحمت و یا خلع ید نموده و در غیر اینصورت هیچ مقامی حق تجاوز و یا مصادره و یا خلع از املاک و یا اراضی کشاورزی دیگری را نداشته و هر کس ادعای حقی دارد باید به مراجع و دادگاه‌های صالحه مراجعه و از طریق قانونی احقاق حق نماید.

IMG_20231217_174336_387

علیهذا در اجرای فرمان امام خمینی و دستور وزیر کشور ابلاغ می گردد فرماندهان یگان‌های ژاندارمری در سلسله مراتب فرماندهی و مامورین اجرایی ژاندارمری با نهایت شدت و اعمال قدرت قانونی در اقصی نقاط کشور از هر گونه تجاوز و تعدی به املاک و اراضی شهری و سایر تاسیسات که از طرف و دسته و گروهی انجام شود قویا جلوگیری و مسببین را بدون فوت وقت به دادگاه‌های مربوطه معرفی نمایند.

فرماندهان نواحی و هنگها و گروهانها و یا پاسگاه‌های ژاندارمری باید با تدبیر و قدرت ریشه این هرج و مرج را در حوزه استحفاظی خود از بین برده و آرامش واقعی و آسایش مردم و صاحبان اراضی کشاورزی را تأمین نمایند تا هر کس در لوای قانون به کسب و کار خود مشغول و اقتصاد کشور هر چه بیشتر رونق پیدا کند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر