کد خبر: 171447
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۵۸؛

شاه در دو ماه آخر سلطنت ۴۰هزار نفر را کشت/ هزاران متر زمین بطور رایگان بین مردم تقسیم می‌شود/ بی خانه های شرق تهران صاحب زمین می‌شوند

اعلان نتایج همه پرسی در ۹۱ شهر کشور تیتر اول کیهان در روز سه شنبه ۱۳ آذر سال ۱۳۵۸ است. این روزنامه نوشته است که تا ۳ روز دیگر به شکایات رسیدگی می‌شود و بر اساس نتایج اعلام شده رای آری با اکثریت قاطع پیروز شد. محاکمه شاه، کیسینجر و راکفلر در دادگاه راسل و اینکه شاه در دو ماه آخر سلطنت خود ۴۰ هزار نفر را کشته است خبر دیگر کیهان است به نقل از رئیس دادگاه راسل. در ضمن فرانسه یک میلیارد فرانک سرمایه ایران‌ را در آن کشور توقیف کرد.

شاه در دو ماه آخر سلطنت ۴۰هزار نفر را کشت/ هزاران متر زمین بطور رایگان بین مردم تقسیم می‌شود/ بی خانه های شرق تهران صاحب زمین می‌شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اعلان نتایج همه پرسی در ۹۱ شهر کشور تیتر اول کیهان در روز سه شنبه ۱۳ آذر سال ۱۳۵۸ است. این روزنامه نوشته است که تا ۳ روز دیگر به شکایات رسیدگی می‌شود و بر اساس نتایج اعلام شده رای آری با اکثریت قاطع پیروز شد.

محاکمه شاه مخلوع، کیسینجر و راکفلر در دادگاه راسل و اینکه شاه مخلوع در دو ماه آخر سلطنت خود ۴۰ هزار نفر را کشته است خبر دیگر کیهان است به نقل از رئیس دادگاه راسل. در ضمن فرانسه یک میلیارد فرانک سرمایه ایران‌ را در آن کشور توقیف کرد. مدیر کیهان هم در مصاحبه ای اختصاصی با قاضی القضات سعودی از قول وی تیتر زده است‌ که‌ ۲ میلیون گوسفند قربانی در منی دیگر زیر خاک نمی رود. این روزنامه همچنین از قطعی شدن حذف بهره بانکی وام‌های کشاورزی و صنعتی خبر داده است. اما صاحب زمین  شدن بی خانه های شرق تهران خبر داغ دیگر امروز کیهان است که متن این خبر مهم به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231204_071956_894

کار تقسیم ده‌ها هزار متر زمین جهت خانه سازی برای مستضعفین در شرق تهران آغاز شد و از فردا صبح کمیته منطقه پنج طبق ضوابط پیش بینی شده زمینهایی در قطعات ۱۵۰ متری رایگان در اختیار مردم قرار می دهد.

شرایط تحویل زمین به مستضعفین به شرح زیر است؛

۵ سال سابقه سکونت در تهران - نداشتن خانه و زمین - استقرار محل کار در منطقه شرق تهران و اثبات اینکه متقاضی مستضعف می باشد از جمله شرایطی است که می تواند در صاحب زمین شدن یک فرد موثر باشد.

حجت الاسلام جلالی خمینی ضمن‌اعلام موضوع فوق گفت؛

پیرو امر امام خمینی دائر بر اینکه همه مردم مستضعف باید دارای خانه باشند طی جلسات مکرری که حضرت آیت الله خسروشاهی رئیس هیات امنای بنیاد مسکن و شهردار منطقه داشتیم مسائل در مورد چگونگی تحویل زمین و یا خانه به مستضعفین منطقه شرق تهران مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سرانجام چندی قبل ۹۰ هزار متر زمین بین ۲۱۶ خانواده مستضعف تقسیم شد و در پی آن زمین‌های بیشتری در قطعات بزرگ از سوی دولت تحویل بنیاد مسکن شد و بنیاد این زمینها را که در فلکه سوم تهرانپارس قرار دارد در اختیار کمیته منطقه ۵ گذاشت و با همکاری با شهرداری منطقه و قطعه بندی کردن زمینها بر اساس ضوابط شهرسازی، کار شناسایی افراد مستضعف را آغاز کردیم و هم اکنون  آماده هستیم فردا صبح نزدیک ۲۰۰ قطعه زمین در اختیار آنان قرار دهیم‌.

IMG_20231204_071956_489

وی افزود؛ کار تقسیم زمین به مستضعفین شرق تهران تا زمانی که حتی یک مستضعف در این منطقه وجود دارد ادامه خواهد یافت. وی سپس افزود هم اکنون یک شورا مرکب از علما و روحانیون منطقه در فلکه سوم تهرانپارس مستقر شده است و در کار تقسیم زمین نظارت مستقیم دارد‌.

حجت الاسلام جلالی خمینی در پایان به کلیه متجاوزین هشدار داد که چنانچه باعث تضییع حق مستضعفین بشوند و یا اینکه مزاحمتی برای آنان فراهم نمایند همانطور که دادستان انقلاب اسلامی ایران اعلام‌ کرده است نسبت به تعقیب آنان اقدام خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر