کد خبر: 171357
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۵۸؛

هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور: نظم مردم در همه پرسی بیش از انتظار بود

دوشنبه ۱۲ آذر سال ۱۳۵۸ و صفحه اول روزنامه کیهان در چنین روزی پیش رویتان است. تیتر اول روزنامه اختصاص دارد به رای قاطع مردم در سراسر کشور به قانون اساسی جدید و اینکه ایران صاحب قانون اساسی اسلامی شد. گویا بعلت اخلال، انتخابات در چند شهر کردستان و سیستان و بلوچستان تجدید می‌شود. کیهان خبر داده که رای شورای امنیت درباره ایران امشب صادر می‌شود

هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور: نظم مردم در همه پرسی بیش از انتظار بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دوشنبه ۱۲ آذر سال ۱۳۵۸ و صفحه اول روزنامه کیهان در چنین روزی پیش رویتان است. تیتر اول روزنامه اختصاص دارد به رای قاطع مردم در سراسر کشور به قانون اساسی جدید و اینکه ایران صاحب قانون اساسی اسلامی شد. گویا بعلت اخلال، انتخابات در چند شهر کردستان و سیستان و بلوچستان تجدید می‌شود. کیهان خبر داده که رای شورای امنیت درباره ایران امشب صادر می‌شود. خبر دیگر اینکه رئیس کل بانک مرکزی هم گفته است که بنا به تصمیم شورای انقلاب، وی مامور حذف بهره بانکی شده است. خبر دیگر هم اینکه اسکناسهای جدید به بازار می آید. صادق قطب زاده وزیر جدید خارجه هم در اولین گفتگوی خود اعلام‌ داشته که ما نمی‌توانیم ناظر حمله یکی از ارکانهای بین المللی به ملل ضعیف باشیم. استاندار استان ساحلی هم اعلام کرده است که صنعت صیادی پس از نفت منبع درآمد ارزی کشور می‌شود. اما سخنان هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور درباره همه پرسی قانون اساسی را برای این شماره " روزنامه گردی دیدبان تاریخ " انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

IMG_20231203_070943_022

تهران - خبرگزاری پارس:

اکبر هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور در گفتگویی با خبرگزاری پارس با اشاره به اینکه شرکت و نظم مردم در همه پرسی قانون اساسی بیش از حد انتظار بود گفت، مردم در برگزاری این همه پرسی کمال همکاری را داشته اند ضمن اینکه زحمات برگزار کنندگان همه پرسی نیز برای من جالب توجه است.

سرپرست وزارت کشور در مورد حوادث و درگیری‌های نخستین روز برگزاری همه پرسی گفت؛ تا این لحظه که دو ساعت به پایان ساعات اخذ رای مانده از چابهار و ایرانشهر گزارش‌هایی داشتیم که حاکی از اغتشاشاتی در امر همه پرسی در آن نواحی است منجمله تجمع و تظاهراتی در فرمانداری این مناطق با توجه به تحریم بعضی از علمای اهل سنت و تحریکات برخی از گروه‌ها صورت گرفته است. همچنین در تبریز اغتشاشات مشابهی بوده است و گروهی مانع از شرکت مردم در امر همه پرسی شده اند.

وی افزود؛ در کردستان همانطور که از پیش معلوم بود اخلالهایی در امر همه پرسی صورت گرفته است‌. سرپرست وزارت کشور خاطرنشان ساخت که امروز تعطیل عمومی نیست و فقط مدارس تعطیل می باشد.

IMG_20231203_070942_827

سرپرست وزارت کشور عصر دیروز از ستاد مرکزی انتخابات کشور دیدن کرد و از نزدیک جریان برگزاری همه پرسی را مورد بازدید قرار داد. وی سپس عازم بازدید از چند حوزه اخذ رای شد و رای خود را نیز در یکی از همین حوزه ها به صندوق ریخت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر