کد خبر: 170846
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ آذر ۱۳۵۸؛

از ماه آینده تولید پیکان دو برابر می‌شود

با تاخیر ۵ روزه تشکیل جلسه شورای امنیت، کارتر و شورای امنیت تسلیم خواست ایران شدند. این تیتری است که کیهان ۱۶ صفحه ای در ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۵۸ برای خود برگزیده است. امام خمینی هم گفته اند اجازه نمی دهیم کسی در مملکت ما دخالت کند و اگر کارتر شاه‌ را پس ندهد برای حوادث بعدی آماده ایم

از ماه آینده تولید پیکان دو برابر می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با تاخیر ۵ روزه تشکیل جلسه شورای امنیت، کارتر و شورای امنیت تسلیم خواست ایران شدند. این تیتری است که کیهان ۱۶ صفحه ای در ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۵۸ برای خود برگزیده است. امام خمینی هم گفته اند اجازه نمی دهیم کسی در مملکت ما دخالت کند و اگر کارتر شاه‌ را پس ندهد برای حوادث بعدی آماده ایم. کیهان همچنین در این شماره خود در چند صفحه متن کامل قانون اساسی و شعبه های اخذ رای را منتشر کرده است. حاکم شرع تهران هم اعلام کرده است که شاه را بعنوان پیشوای مفسدین محاکمه می کنیم. آیت الله مهدوی کنی خبر دو برابر شدن حقوق پاسداران‌ را داده و حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور گفته است توافق با جناح عزالدین حسینی و دموکرات‌ها بحران کردستان را پایان می دهد. از نظام جدید بانکی هم خبر رسیده در صورت تصویب آن بهره بانکی به سود مشتری و بدهکار ‌کاهش می یابد. در این نظام جدید که بر مبنای اسلامی خواهد بود، برای احیای کشاورزی وام بدون بهره پرداخت می‌شود. استاندار بوشهر هم اعلام‌ کرده که در صورت بروز جنگ، تنگه هرمز بسته خواهد شد. گویا دو بمب با قدرت تخریبی وسیع در دو نقطه تهران کشف شده است‌.

روزنامه را ورق زده در صفحه دوم‌ به خبری با عنوان دو برابر شدن تولید پیکان از ماه آینده بر می خوریم که متن آن به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231128_070841_971

تولید اتومبیل‌های پیکان در دی ماه دو برابر می‌شود و روزانه به حدود ۳۰۰ دستگاه می رسد.

تولید واحدهای اتومبیل سازی ایران ناسیونال به سبب کمبود قطعات و لوازم کاهش یافته بود که پیش بینی می‌شود این‌ کاهش تا پایان سال بتدریج جبران شود.

IMG_20231128_070841_766

بعلت اعتصاب کارگران کارخانه های کرایسلر انگلستان که متعهد به تهیه و ازسال قطعات و لوازم انواع پیکان می باشند، کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال دچار کمبود قطعات شد و برای اینکه تا آنجا که ممکن است از ابجاد بازار سیاه پیکان بویژه پیکان دولوکس جلوگیری کند شرکت ایران‌ناسیونال به کار خط تولید پیکان دولوکس ادامه داد به شکلی که بدون وقفه روزانه ۱۰۰ دستگاه پیکان تولید کرد.

در حال حاضر  فعالیت‌های تولیدی ایران‌ ناسیونال بر طبق برنامه ای است که قبلا تهیه شده و در مورد سایر فعالیت‌ها بویژه مسائل خودکفایی باید گفت که قرار است از پیشرفتها و شناختهای کمیته خودکفایی ایران‌ ناسیونال، سایر واحدهای اتومبیل سازی نیز استفاده کنند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر