کد خبر: 170719
A
بررسی گزارش های تاریخی روزنامه ها در دیدبان تاریخ؛

اولین گزارش درباره قتل داریوش و پروانه فروهر/ میهمانان قاتل با گل و شیرینی!

دیده بان ایران در این گزارش از سری گزارش های بررسی روزنامه ها و مجلات در سرویس دیدبان تاریخ به بررسی متن اولین گزارش از قتل داریوش و پروانه فروهر پرداخته است.

اولین گزارش درباره قتل داریوش و پروانه فروهر/ میهمانان قاتل با گل و شیرینی!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دوشنبه ۲ آذر ۱۳۷۷ روزنامه همشهری درباره قتل داریوش و پروانه فروهر اولین گزارش را منتشر کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ همشهری نوشت:  داریوش فروهر و همسر وی پروانه فروهر عصر روز یکشنبه در تهران به قتل رسیدند. به گزارش نیروی انتظامی تهران عصر روز یکشنبه از طریق نزدیکان داریوش فروهر اعلام شد داریوش فروهر و همسر وی پروانه فروهر در منزل مسکونی‌شان با ضربات کارد به قتل رسیدند.

 برابر اعلام پلیس محلی هنوز انگیزه این جنایت روشن نیست و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

 گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی از محل وقوع قتل داریوش فروهر و همسرش حاکی است در حال حاضر (ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه یکشنبه شب) آقای بهمنش قاضی کشیک جنایی در داخل خانه فروهر مشغول بررسی جنایت است.

خبرنگار ما از محل وقوع جنایت گزارش داد: شاهدان عینی معتقدند قاتل یا قاتلان با داریوش فروهر و همسرش آشنا بوده‌اند چراکه با جعبه شیرینی و دسته گل وارد خانه شدند. به گفته شاهدان عینی راز قتل هنگامی فاش شد که عصر یکشنبه، چند تن که از قبل دعوت داشتند زنگ در خانه فروهر را به صدا در می‌آورند و چون در را باز نمی‌کنند مشکوک می‌شوند و یکی از مهمانان از دیوار خانه وارد حیاط می‌شود و در را باز می‌کند و هنگامی که مهمانان وارد خانه می‌شوند صحنه جنایت را می‌بینند. به گفته شاهدان، قاتل یا قاتلان داریوش فروهر را در دفتر کارش در طبقه بالای ساختمان با سه ضربه کارد بر سینه کشته و روی یک مبل قرار داده‌اند. در طبقه پایین هم همسرش را با دو ضربه کارد بر سینه‌اش کشته و او را هم روی مبل نشانده‌اند.

 یکی از اهالی کوچه گفته است شخصی را با جعبه شیرینی و گل دم در خانه فروهر دیده است

.InShot_20231126_192921018

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه همشهری در ادامه گزارش نوشته است: داریوش فروهر و همسرش که در خانه خود تنها زندگی می‌کردند عصر روز یکشنبه با ضربات کارد در منزلشان به قتل رسیدند. احتمال داده می‌شود این جنایت بعد از ساعت ۱۹:۳۰ روز یکشنبه روی داده زیرا در این ساعت همسر فروهر با خواهرش تماس تلفنی داشته است.

 داریوش فروهر از فعالان سیاسی نیم قرن اخیر ایران بود، او از بنیانگذاران حزب پان ایرانیست و سپس حزب ملت ایران بود.

InShot_20231126_192956043

 همشهری در ادامه گزارش خود نوشته بود: داریوش فروهر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دولت موقت مدتی پست وزارت کار را بر عهده داشت. تحقیق درباره قتل فروهر آغاز شد. اداره کل امنیتی و وزارت کشور یکشنبه اطلاعیه‌ای در مورد قتل داریوش فروهر و همسرش صادر کرد. متن اطلاعیه به این شرح است: با کمال تاسف داریوش فروهر و همسرش در منزل مسکونی خود در خیابان هدایت تهران به وسیله افراد ناشناسی بر اثر اصابت ضربات کارت به قتل رسیدند. ماموران انتظامی بعد از ظهر دیروز به محض اطلاع از حادثه در محل قتل حضور یافتند و تحقیقات خود را به منظور شناسایی عامل یا عاملان قتل شروع کردند. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد چندین ساعت از زمان وقوع قتل گذشته بود. بررسی‌های وسیعی برای شناسایی قاتل یا قاتلان شروع شده که نتایج آن متعاقبا به اطلاع مردم عزیز کشورمان خواهد رسید

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر