کد خبر: 168998
A

روایت هاشمی رفسنجانی از انتشار زودهنگام خبر رحلت آیت الله اراکی و پیام تسلیت رهبری زمانی که این مرجع تقلید زنده بود

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۱۶ آبان ۱۳۷۳ به ماجرای انتشار اطلاعیه های زود هنگام درگذشت آیت الله اراکی پرداخت.

روایت هاشمی رفسنجانی از انتشار زودهنگام خبر رحلت آیت الله اراکی و پیام تسلیت رهبری زمانی که این مرجع تقلید زنده بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود تاریخ دوشنبه ۱۶ آبان ۱۳۷۳ نوشت: 

بعد از نماز صبح، آقای بشارتی وزیر کشور تلفن کرد و گفت آیت الله اراکی فوت کرده اند. پیشنهاد کرد امروز را تعطیل اعلام کنیم. گفتم صبر کند تا بررسی کنیم‌. بلافاصله به آیت الله خامنه ای تلفن کردم و خبر را دادم درباره عزای عمومی و تعطیلی مشورت کردم.

در راه دفتر به منظور بررسی برنامه های مراسم به بیمارستان قلب رفتم‌. در بیمارستان هیچ علامتی از عزا و مرگ‌ ندیدم داخل شدم پسر آقای اراکی به استقبال آمد خواستم تسلیت بگویم دیدم لبخند بر لب دارد جمله را با عبارت خداوند به شما... شروع کردم با دیدن لبخند او تردید کردم به جای صبر دهد گفتم زحمت درست کرده!! با هم به طرف تخت آقای اراکی رفتیم دیدم زنده اند خوشحال شدم و از خبر نادرست آقای بشارتی تعجب کردم احوالپرسی نمودم. معلوم‌شد حالشان خوب نیست.

به دفترم رفتم جریان را تلفنی به آیت الله خامنه ای گفتم ایشان‌ هم‌ مثل من از خبر آقای بشارتی ناراحت شدند و گفتند آقای محمدی گلپایگانی را به بیمارستان فرستاده اند و خبر فوت را به اطرافیان داده اند و نیمی از اطلاعیه شان را هم نوشته اند. من هم تسلیتی خطاب به رهبری نوشته بودم!

به آقای بشارتی تلفنی عتاب کردم گفت نیمه شب خبر مرگ رسید آقایان محمدرضا نقدی و یوسف رضا ابوالفتحی به بیمارستان رفتند و خبر را تایید کردند! و من هم اول وقت به شما اطلاع دادم و جای دیگر نگفتم‌ قرار شد تعقیب کنیم‌ خبر در بین مسئولان سطح بالا پخش شده است. از صداوسیما خبر وخامت حال و رو به بهبودی را پخش می کند‌.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر