کد خبر: 167550
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ آبان ۱۳۵۸:

اعتراض ایران به آمریکا در پی سفر شاه به نیویورک

کیهان در ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۲ آبان سال ۱۳۵۸ از ابتلای شاه سابق ایران به سرطان خبر داده است و اینکه ایران در مورد فعالیت شاه به آمریکا هشدار داده است. این خبر که تیتر یک روزنامه شده سوژه امروز روزنامه گردی دیدبان تاریخ است.

اعتراض ایران به آمریکا در پی سفر شاه به نیویورک

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان در ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۲ آبان سال ۱۳۵۸ از ابتلای شاه سابق ایران به سرطان خبر داده است و اینکه ایران در مورد فعالیت شاه به آمریکا هشدار داده است. این خبر که تیتر یک روزنامه شده سوژه امروز روزنامه گردی دیدبان تاریخ است. اما از دیگر خبرها و تیترهای صفحه اول این جریده عصرگاهی اینکه برای کم درآمدها ۳۲ هزار خانه ساخته می‌شود. و واگذاری تلفن به متقاضیان در تهران شد. داریوش فروهر هم گزارش کردستان را تسلیم امام کرد و آیت الله منتظری در سمینار وحدت اعلام کرده است که دشمن می خواهد با تضعیف رهبری انقلاب را نابود کند‌. خبر مهم دیگر به ممنوعیت کشت خشخاش در سراسر کشور اختصاص دارد. دکتر صادق طباطبایی سخنگوی دولت موقت هم اعلام‌ داشته که ۱۱ دانشجوی ایرانی از زندان های آلمان آزاد شدند. اما همانگونه که پیشتر خواندید شاه مخلوع ایران سفری درمانی به نیویورک داشته که مورد اعتراض دولت ایران قرار گرفته است. متن خبر که در صفحه آخر روزنامه منتشر شده به شرح زیر میباشد؛

IMG_20231024_075209_775

تهران - بدنبال انتشار خبر آسوشیتدپرس مبنی بر سفر شاه  به نیویورک جهت معالجه، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد ما از سفر شاه بامداد امروز به نیویورک برای معالجه اطلاع یافتیم و دولت جمهوری اسلامی ایران همیشه مخالفت خود را با سفر شاه مخلوع به آمریکا به مقامات این کشور اعلام‌ کرده است. بنابراین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از مقامات مسئول آمریکایی این تعهد را گرفته است که شاه و فرح در مدت اقامتشان در آمریکا اقدام به انجام هیچگونه فعالیت سیاسی نکنند. با توجه به اظهارات مقامات آمریکایی که شاه مخلوع برای معالجه بیماری خود به آمریکا برده شده است لذا دولت جمهوری اسلامی ایران برای اطلاع از کیفیت امر یک متخصص ایرانی را جهت نظارت به آمریکا اعزام خواهد داشت. سخنگوی وزارت خارجه در مورد نوع بیماری شاه مخلوع گفت ماهیت مرض تا حدی که ما اطلاع یافته ایم نوعی سرطان است.

IMG_20231024_075209_283

شاه تحت آزمایش است

رادیو صدای آمریکا:

شاه ایران برای معالجه در یکی از بیمارستان‌های شهر نیویورک بستری است و مقامات رسمی آمریکا می گویند به بیماری سرطان مبتلا است و حال مزاجی او در چند روز اخیر بسرعت رو به وخامت گذارده است. شاه سابق ایران دیروز با یک هواپیمای جت خصوصی از مکزیک وارد نیویورک شد و به بیمارستان منتقل گردید. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز به خبرنگارانی که درباره بستری شدن شاه سابق در آمریکا از او سوال می کردند گفت: شاه سابق بعنوان یک فرد عادی و با روادید موقت توریستی صرفا برای معالجات پزشکی به آمریکا آمده است و پس از انجام معالجات آمریکا را ترک خواهد گفت. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که شاه سابق دیگر در ایران عنوان و مقام و موقعیتی ندارد و آمریکا دولت موقت اسلامی را به رسمیت شناخته و از مساعی آن دولت برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بعمل آورده پشتیبانی می کند.

وی اضافه کرد که در این زمینه با دولت ایران در تماس بوده است

در زمینه ترتیبات امنیتی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ترتیبات امنیتی بطور خصوصی و طبق قوانین جاری آمریکا داده شده بود و دولت آمریکا در آن دخالتی نداشته است‌.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر