کد خبر: 167260
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۵۸؛

سخنرانی جنجالی محمد منتظری در بازار تهران: مقامات دولت انقلابی صهیونیست هستند!

روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان در ۴۴ سال قبل امروز ۲۹ مهر سال ۱۳۵۸ به ماجرای به اعلام قرارداد ۱۵ میلیارد مارکی نیروگاه‌های اتمی بوشهر توسط صادق طباطبایی، سخنگوی دولت موقت، محاصره مهاباد توسط ارتش و ماجرای جنجالی سخنرانی محمد منتظری در مسجد بازار تهران و بازداشت و فرار او پرداخته است.

سخنرانی جنجالی محمد منتظری در بازار تهران: مقامات دولت انقلابی صهیونیست هستند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشم صباغیان وزیر کشور دولت موقت خبر داده است که مسائل کردستان در ملاقات امروز دولت با  امام بررسی می‌شود. این خبر، تیتر یک روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان در ۴۴ سال قبل امروز یک‌شنبه ۲۹ مهر سال ۱۳۵۸ است. صباغیان همچنین گفته است اصولا معتقدم که مسائل کردستان باید از طریق سیاسی حل و فصل شود. از مهاباد هم خبرها حاکیست که این شهر در محاصره ارتش قرار گرفته است و راههای ورودی و خروجی شهر شدیدا کنترل می‌شود. آیت الله منتظری هم در پیامی اعلام داشته اند که امپریالیسم بدست گروههای مزدور داخلی و دولت‌های وابسته منطقه می خواهد دور ایران وحشت ایجاد می کند. صادق طباطبایی سخنگوی دولت موقت هم در سفر به آلمان غربی اعلام کرد که به  علت تخلف شرکت آلمانی، قرارداد ۱۵ میلیارد مارکی نیروگاه‌های بوشهر لغو شد. شهردار تهران هم اعلام کرده است که طرح ترافیک از پس فردا اجرا می‌شود. و در مجلس خبرگان در اصلی که جدیدا تصویب شده، داشتن دو شغل برای کلیه کارمندان ممنوع اعلام شد. اما در سمت چپ لوگوی روزنامه امروز کیهان به تیتری با عنوان شیخ محمد منتظری توسط مردم دستگیر و تحویل کمیته شد بر می خوریم و متن خبر که در صفحه نهم روزنامه چاپ شده است به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231021_070734_940

محمد منتظری بعد از ظهر دیروز در حال سخنرانی در مسجد امام خمینی مورد حمله مردم قرار گرفت. حدود ساعت ۴ بعدازظهر دیروز شیخ محمد منتظری در حالیکه عده زیادی از یارانش وی را همراهی می کردند در مسجد امام خمینی حضور یافت و در حضور جمعی از مردم شروع به سخنرانی نمود. با شروع سخنرانی اندک اندک تعداد جمعیت افزایش یافت و عده ای از کسبه بازار و رهگذران نیز به جمع شنوندگان پیوستند. شیخ محمد منتظری طبق معمول سخنرانی هایش در خصوص مقامات مملکتی شروع به صحبت کرد و هنوز چند دقیقه ای از سخنرانی اش نگذشته بود که یکی از مقامات مملکتی را مردی صهیونیست معرفی کرد و در این هنگام مردم به سوی او هجوم بردند و محمد منتظری برای گریز از دست مردم خشمگین که شعار می دادند- منافق برو گم‌شو - حزب فقط حزب الله - از درب غربی مسجد امام خمینی بسوی بازار فرار کرد لیکن مردم اطراف بازار را محاصره کردند وی را دستگیر و در یک مغازه ساعت فروشی حدود یکساعت زندانی نمودند. در این مدت یاران شیخ محمد منتظری و طرفدارانش در مقابل مردم شروع به شعار دادن نموده و با تهدید قصد رهانیدن منتظری را داشتند.

IMG_20231021_070734_957

یکی از شاهدان عینی قضیه به نام بزازی که از کسبه بازار است ضمن گله از دولت انقلابی در خصوص شیخ محمد منتظری اظهار داشت، از طرفی اعلام‌ می‌دارند که وی تحت تعقیب است و حکم بازداشتش صادر شده و از طرفی ما چندین بار به کمیته مرکزی، دادستانی انقلاب تلفن کردیم و گفتیم که شیخ محمد منتظری را دستگیر کرده ایم بیایید تحویل بگیرید ولی به ما جواب سربالا دادند. اگر خبر صدور حکم بازداشت ایشان دروغ است چرا پس از چاپ در روزنامه ها تکذیب نکردند و اگر خبر صحیح است و واقعا حکم بازداشت منتظری صادر شده پس چرا برای دستگیری اش حتی در چنین شرایطی اقدام‌ نمی کنند. در حالیکه اگر موضوع دستگیری یک ساواکی در بین بود بلافاصله دویست تا پاسدار می ریختند و محل را محاصره می کردند.

IMG_20231021_070735_213

یکی از کسبه بازار به خبرنگار کیهان‌گفت دیروز تلاش یاران شیخ محمد منتظری برای رهایی اش به نتیجه نرسید و او را تحویل کمیته مسجد امام خمینی دادیم.

گزارش خبرنگار شهری کیهان حاکیست که محمد منتظری یکساعت بعد، از کمیته فرار کرد!

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر