کد خبر: 166558
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۵۸:

علی اکبر معین فر وزیر نفت دولت موقت: کنسرسیوم اجازه دخالت در امور نفتی ایران‌‌ را ندارد

سخنان امام در دیدار با دادستان‌ها و حکام شرع مبنی بر اینکه نباید چون انقلاب شده هر کس را دلمان خواست اعدام کنیم و اینکه ساواکیها پیش من از آخوندهای فاسد محترم ترند و نباید کلمه انقلاب بگذاریم و هر کاری میخواهیم بکنیم‌. تیتر یک امروز کیهان در ۴۴ سال قبل، روز شنبه ۲۱ مهر سال ۱۳۵۸ است. کیهان از عقیم ماندن نقشه ترور وزیر مسکن و شهرسازی نوشته و از قول دادستان تهران آورده است که رسیدگی به اتهامات حسن نزیه در صلاحیت دادگستری است.

علی اکبر معین فر وزیر نفت دولت موقت: کنسرسیوم اجازه دخالت در امور نفتی ایران‌‌ را ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخنان امام در دیدار با دادستان‌ها و حکام شرع مبنی بر اینکه نباید چون انقلاب شده هر کس را دلمان خواست اعدام کنیم و اینکه ساواکیها پیش من از آخوندهای فاسد محترم ترند و نباید کلمه انقلاب بگذاریم و هر کاری میخواهیم بکنیم‌. تیتر یک امروز کیهان در ۴۴ سال قبل، روز شنبه ۲۱ مهر سال ۱۳۵۸ است. کیهان از عقیم ماندن نقشه ترور وزیر مسکن و شهرسازی نوشته و از قول دادستان تهران آورده است که رسیدگی به اتهامات حسن نزیه در صلاحیت دادگستری است. آیت الله منتظری هم در نماز جمعه دیروز تهران خطاب به کردها اعلام کرده اند که نباید گول بازیهای سیاسی را بخورند. وزیر نفت هم اعلام کرده پاکسازی در صنعت نفت بر اساس مصوبه شورای انقلاب انجام می‌شود. محمدعلی رجایی وزیر آموزش و پرورش هم اعلام کرده فعالیت سیاسی در مدارس آزاد اعلام‌ شد.

IMG_20231013_113836_174

به صفحه دوم روزنامه می رویم به نقل قولی از علی اکبر معین فر وزیر نفت دولت موقت بر می خوریم که گفته اند، کنسرسیوم اجازه دخالت در امور نفتی ایران را ندارد. متن کامل این خبر را برای این شماره "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

IMG_20231013_113836_506

علی اکبر معین فر وزیر نفت ضمن تکذیب گزارش آسوشیتدپرس در مورد به تاخیر افتادن مذاکرات با شرکت‌های نفتی خارجی گفت، شرکت ملی نفت و دولت موقت جمهوری اسلامی ایران هنوز آمادگی دارد با شرکت‌های نفتی خارجی مذاکرات را دنبال کند. بنابراین موضوع تمایل برای به تعویق افتادن گفتگوها، کلماتی بی اساس و یک مطلب ساختگی است.

وزیر نفت گفت، انتظار می‌رود نمایندگان شرکت‌های نفتی خارجی که بزودی وارد تهران‌ شوند و گفت و شنودهای ما ادامه یابد. وی افزود؛ هدف اصلی از گفت و شنود با فرستادگان کنسرسیوم سابق، تسویه حساب‌های گذشته است. وزیر نفت گفت شرکت‌های عضو کنسرسیوم در ایران پیش از انقلاب نمایندگیهایی دائر کرده و قسمتی از عملیات را در دست داشتند. اما اینک این دستگاه‌ها برچیده شده و به آنها اجازه نمی‌دهیم در عملیات نفت، نقشی ایفا کنند. بنابراین تنطیم مبنای جدیدی برای روابط به کلی خلاف واقعیت است. زیرا مسلما شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های نفتی خارجی و کنسرسیوم سابق رابطه ای نخواهد داشت تا به مبنای تازه ای برای رابطه احساس نیاز کند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر