کد خبر: 165347
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ مهر ۱۳۵۸؛

از سوی بازپرس دادسرای تهران؛ دستور دستگیری محمد منتظری به کلیه مراجع قضایی کشور داده شد

وزیران جدید برنامه های خود را اعلام‌ کردند. این تیتری است که کیهان روز شنبه ۷ مهر ۱۳۵۸ بر پیشانی صفحه اول خود پس از ترمیم دولت بازرگان نشانده است. گویا در این میان وزارت نفت هم تأسیس شده و محمدعلی رجایی وزیر آموزش و پرورش هم اعلام کرده است که امکانات آموزشی برای جنوب شهر فراهم‌ می کنم. از سوی دیگر حسن نزیه به دادستانی انقلاب احضار شد و از مجلس خبرگان قانون اساسی هم خبر رسیده با تصویب اصل ۵۷ توسط این مجلس، وضع قوانین مغایر با مذهب رسمی ممنوع است.

از سوی بازپرس دادسرای تهران؛ دستور دستگیری محمد منتظری به کلیه مراجع قضایی کشور داده شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیران جدید برنامه های خود را اعلام‌ کردند. این تیتری است که کیهان روز شنبه ۷ مهر ۱۳۵۸ بر پیشانی صفحه اول خود پس از ترمیم دولت بازرگان نشانده است. گویا در این میان وزارت نفت هم تأسیس شده و محمدعلی رجایی وزیر آموزش و پرورش هم اعلام کرده است که امکانات آموزشی برای جنوب شهر فراهم‌ می کنم. از سوی دیگر حسن نزیه به دادستانی انقلاب احضار شد و از مجلس خبرگان قانون اساسی هم خبر رسیده با تصویب اصل ۵۷ توسط این مجلس، وضع قوانین مغایر با مذهب رسمی ممنوع است. حجت الاسلام حسین نوری همدانی نماینده امام در اروپا هم طی یک گفتگوی اختصاصی با کیهان گفته اند که ضوابط رژیم گذشته کماکان بر سفارتخانه های ما در اروپا حاکم است. آیت الله منتظری هم در نماز جمعه دیروز تهران که با حضور صدها هزار تن در دانشگاه تهران برگزار شد ذکر کرده اند سرنوشت مملکت به شورا و مجلس شورا وابسته است. خبر داغ دیگر روزنامه هم اختصاص دارد به تعطیلی و انحلال ۹ دانشسرای هنر در ۹ شهر بعلت آنچه که گسترش اهداف هنر تباهی آفرین رژیم گذشته خوانده می شود. 

روزنامه را ورق می زنیم و به صفحه آخر می رویم به خبری با عنوان دستور دستگیری  محمد منتظری به کلیه مراجع قضایی کشور از سوی بازپرس دادسرای تهران داده شد بر می خوریم که متن کامل خبر فوق به این شرح می باشد؛

photo_2023-09-29_12-12-45

بازپرس دادسرای تهران برای دستگیری محمد منتظری، ابوحنیف و همدستان آنها برای کلیه دادسراهای کشور نیابت قضایی صادر کرد و در این نیابت درخواست کرد به محض دستگیر شدن متهمان آنانرا با قرار بازداشت موقت به زندانهای تهران اعزام کنند. 

نیکویی بازپرس شعبه ۲ دادسرای تهران همچنین طی بخشنامه ای به شهربانی و ژاندارمری  و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آنان خواست با صدور بخشنامه ای به کلیه واحدهای انتظامی تابع خود در سراسر کشور مامورین را موظف به دستگیری محمد منتظری و همراهانش کنند. بازپرس شعبه ۲ در این مورد به خبرنگار کیهان‌ گفت با توجه به این که اعلام‌ شده محمد منتظری و همراهانش در شهرهای شیراز و دیگر شهرها ایجاد بلوا و آشوب کرده است و از طرفی حسب اظهارات پدر محترم ایشان که اعلام کرده محمد منتظری شخصی است بیمار و وجود چنین شخصی در اوضاع و احوال کنونی مملکت فوق العاده خطرناک خواهد بود. لذا من با صدور بخشنامه ای از شهربانی و ژاندارمریهای کشور و همچنین ستاد سپاه پاسداران انقلاب خواسته ام کلیه واحدهای انتظامی تابع فرمان خود را موظف نمایند به محض مشاهده شیخ محمد منتظری معروف به غلامعباس منتظری و همدست نزدیک او ابوحنیف و سایر همدستانش آنانرا دستگیر و به نزدیکترین دادسرا اعزام‌ نمایند. 

photo_2023-09-29_12-13-01

بازپرس همچنین افزود؛ در این باره نیابت قضایی نیز صادر شده و به کلیه دادسراهای کشور فرستاده شده است که به محض اینکه متهمین به دادسرا اعزام شدند قاضی مربوطه برای متهمین قرار بازداشت موقت صادر نماید و متهمین را سریعا به تهران بفرستند. 

نیکویی در پایان اضافه کرد، محمد منتظری متهم به ایجاد ماجرای فرودگاه مهرآباد است و اتهامات گوناگونی از درجه جنایی و جنحه دارد‌.  

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر