کد خبر: 165047
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۴ مهر ۱۳۵۸؛

شکنجه به هر نحو ممنوع شد/ بیانیه کمیته مرکزی حزب توده ایران: چرا هنوز قرارداد دوجانبه نظامی ایران و آمریکا لغو نشده؟

شکنجه به هر نحو ممنوع شد/ بیانیه کمیته مرکزی حزب توده ایران: چرا هنوز قرارداد دوجانبه نظامی ایران و آمریکا لغو نشده؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نامزدهای شورای شهر از ۱۲ مهر باید خود را معرفی کنند. این تیتر درشتی است که کیهان ۱۲ صفحه ای روز چهارشنبه ۴ مهر سال ۱۳۵۸ به نقل از هاشم صباغیان وزیر کشور بر پیشانی خود نشانده است. صباغیان همچنین گفته است تظاهرات و راهپیمایی در روزهای ثبت نام و اخذ رأی ممنوع است. جدیدترین اخبار از مصوبات مجلس خبرگان قانون اساسی هم اینکه هرگونه شکنجه بهر نحو ممنوع شده و دولت موظف به تامین مسکن برای همه شده و روستانشینان و کارگران در تامین مسکن اولویت دارند و آموزش در دوره ابتدایی و متوسطه رایگان اعلام شد. از جمله خبرهای دیگر روزنامه اینکه، پاکسازی ۵ هزار دفترخانه اسناد رسمی آغاز شده و پرداخت وام مسکن بانک رهنی و ملی هم شروع شده است. همچنین حاکم شرع دادگاه ویژه امور صنفی گفته است که گرانفروشان همچنان شلاق خواهند خورد و دکتر ابراهیم یزدی وزیر امورخارجه هم در دیدار با یک هیات ژاپنی اعلام داشته که به آمریکایی‌ها گفته ایم که تسلط آنها بر ایران تمام شده است. تنها عکس صفحه نخست روزنامه هم اختصاص دارد به صف تحویل اسلحه در شیراز. روزنامه را ورق زده و به صفحه آخر می رویم به بیانیه کمیته مرکزی حزب توده ایران درباره اوضاع کنونی کشور بر می خوریم که متن این بیانیه به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230926_065717_346

کمیته مرکزی حزب توده ایران با انتشار بیانیه ای درباره وضع کنونی ایران، آزادی‌های فردی، حوادث کردستان، پیش نویس قانون اساسی و بازسازی ارتش را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

حزب توده ایران در این بیانیه با اشاره به انقلاب مردم ایران و رهبری قاطع امام خمینی در راه به ثمر رساندن این انقلاب آورده است که گروههایی که بوسیله افراطیون راست تجهیز می‌شوند مانع از آن‌ می‌شوند که نیروهای مخالف بتوانند از آزادیهای اعلام‌ شده بوسیله رهبری انقلاب استفاده کنند. این حزب ضمن انتقاد از اعدام دو تن از اعضای خود در کرمانشاه آورده است که باید به روشنی گفت که این اقدامات با همه وعده های رهبر انقلاب، امام خمینی در زمینه تامین آزادی‌های فردی و اجتماعی آشکارا مغایرت دارد. این حزب در مورد بازسازی ارتش پرسیده است با وجود پیوستن رسمی ایران به جرگه کشورهای غیرمتعهد چرا هنوز قرارداد دوجانبه نظامی ایران و آمریکا لغو نشده است؟ حزب توده همچنین خواستار سمت گیری دولت و پشتیبانی از منافع دهقانان، تامین مدرسه و پزشک برای آنان شده است.

IMG_20230926_065717_139

در اطلاعیه مفصل این حزب همچنین اشاره شده است که آنچه امروز و در آینده دستاوردهای انقلاب را تهدید می کند دسیسه های امپریالیزم به سرکردگی آمریکا، صهیونیزم و ارتجاع شاهنشاهی وابسته به آنهاست و تنها با اتحاد همه نیروهای ملی و آزادیخواه و هوادار خلق می‌توان این خطر را دفع کرد و سد عبور نکردنی در برابر ضدانقلاب برپا ساخت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر