کد خبر: 163606
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۵۸؛

صدام حسین به ایران می آید

امام به تهران می آید، این تیتر که بر پیشانی روزنامه ۱۶ صفحه ای کیهان در ۴۴ سال قبل چنین روزی، ۱۵ شهریور سال ۱۳۵۸ نشسته است نقل قولی است از سخنگوی دولت موقت و اینکه این‌کار در صورت قبول دعوت بازرگان توسط امام انجام می گیرد. نخست وزیر هم در همین زمینه گفته است حضور امام در تهران امکان بیشتری در حل و فصل مسائل مملکتی فراهم‌ می کند. مردم مهاباد خواستار عفو عمومی شدند و خلع سلاح عمومی هم در بانه آغاز شده است. فرمانده نیروی زمینی ارتش هم گفته است که ارتش به گروه‌های سیاسی اجازه عمل نظامی نمی دهد. اما سوژه مورد اشاره دیدبان تاریخ امروز ما اختصاص دارد به سفر احتمالی صدام‌حسین به ایران به دعوت دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت

صدام حسین به ایران می آید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امام به تهران می آید، این تیتر که بر پیشانی روزنامه ۱۶ صفحه ای کیهان در ۴۴ سال قبل چنین روزی، پنجشنبه ۱۵ شهریور سال ۱۳۵۸ نشسته است نقل قولی است از سخنگوی دولت موقت و اینکه این‌کار در صورت قبول دعوت بازرگان توسط امام انجام می گیرد. نخست وزیر هم در همین زمینه گفته است حضور امام در تهران امکان بیشتری در حل و فصل مسائل مملکتی فراهم‌ می کند. تصاویر و اخبار تنش‌های غرب کشور همچنان در صفحه اول روزنامه بازتاب دارند. مردم مهاباد خواستار عفو عمومی شدند و خلع سلاح عمومی هم در بانه آغاز شده است. فرمانده نیروی زمینی ارتش هم گفته است که ارتش به گروه‌های سیاسی اجازه عمل نظامی نمی دهد. اعلام مسیر راهپیمایی ۱۷ شهریور تیتر دیگر کیهان است و امروز این جریده ۵ صفحه ویژه نامه ۱۷ شهریور منتشر کرده است. اما سوژه مورد اشاره دیدبان تاریخ امروز ما اختصاص دارد به سفر احتمالی صدام‌حسین به ایران به دعوت دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه انقلاب که متن خبر فوق که در صفحه اول روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

آسوشیتدپرس از کویت گزارش داد که ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه ای با روزنامه کویتی القبس که امروز منتشر شد گفت؛ صدام حسین رئیس جمهور عراق را به ایران دعوت کرده است. یزدی گفت من گفتگوی صادقانه و مستقیمی با پرزیدنت حسین درباره مسائل موجود میان ایران و عراق داشتم‌. من از وی دعوت کردم به ایران بیاید و نتایج انقلاب ایران را شخصا مشاهده کند.

IMG_20230906_113821_721

این مصاحبه و ملاقات یزدی با صدام‌حسین در هاوانا انجام گرفت. ابراهیم یزدی و صدام حسین که برای شرکت در کنفرانس کشورهای غیرمتعهد به هاوانا رفته اند اینک در آنجا به سر می برند.

یزدی گفت پرزیدنت حسین نیز مرا به عراق دعوت کرد من این دعوت را قبول کردم ولی هنوز تاریخ مشخصی برای این سفر تعیین نشده است. یزدی با اشاره به مناسبات اخیر ایران و عراق، سازمانهای جاسوسی اسرائیل و آمریکا را عامل اصلی تیره شدن روابط ایران و کشورهای همسایه دانست. وی اضافه کرد روابط ایران و عربستان سعودی طبیعی است اگرچه خواهان تفاهم بیشتری با این کشور هستیم.

IMG_20230906_113822_561

دکتر یزدی گفت ایران اخیرا نگرانی عمیق خود را از حضور نیروهای خارجی در خاک عمان به دولت این کشور ابراز داشته است. وی اضافه کرد گمان‌ می رود این نیروها مصری باشند. یزدی اضافه کرد آنچه که ما از عمان و سایر کشورهای همسایه می خواهیم این است که خود را از تسلط خارجی رها کنند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر