کد خبر: 163506
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۵۸؛

اعلام خطر وزارت کشاورزی در مورد صید ماهی در دریای شمال

اسناد مهم دموکرات‌ها و هزاران مین‌ ضد نفر اسرائیلی در مهاباد بدست ارتش افتاد. صفحه نخست کیهان در نوبت چاپ دوم در ۴۴ سال قبل امروز ۱۴ شهریور سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید که با چاپ تصاویری از صحنه های نبرد در منطقه کردستان ایران آخرین اخبار جنگ در آن مناطق را پوشش داده است. تیتر دیگر کیهان اختصاص دارد به ملاقات اعضای جهاد سازندگی با امام خمینی که ایشان گفته اند دولت موقت زیاد کار می کند اما نمیگوید. خبر مهم دیگر هم اینکه با اخراج دو خبرنگار خارجی از خبرگزاری آسوشیتدپرس دفتر این خبرگزاری در ایران تعطیل شد

اعلام خطر وزارت کشاورزی در مورد صید ماهی در دریای شمال

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسناد مهم دموکرات‌ها و هزاران مین‌ ضد نفر اسرائیلی در مهاباد بدست ارتش افتاد. صفحه نخست کیهان در نوبت چاپ دوم در ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۱۴ شهریور سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید که با چاپ تصاویری از صحنه های نبرد در منطقه کردستان ایران آخرین اخبار جنگ در آن مناطق را پوشش داده است. تیتر دیگر کیهان اختصاص دارد به ملاقات اعضای جهاد سازندگی با امام خمینی که ایشان گفته اند دولت موقت زیاد کار می کند اما نمیگوید. خبر مهم دیگر هم اینکه  با اخراج دو خبرنگار خارجی از خبرگزاری آسوشیتدپرس دفتر این خبرگزاری در ایران تعطیل شد. کیهان در این شماره خود دو صفحه یادنامه جلال آل احمد هم چاپ کرده است. اما اعلام خطر وزارت کشاورزی در مورد صید ماهی در دریای شمال را برای این شماره دیدبان‌تاریخ ازصفحات داخلی روزنامه انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

IMG_20230905_065540_007

وزارت کشاورزی و عمران روستایی به اهالی شمال بخصوص کسانی که در حاشیه شهرهای ساحلی زندگی می کنند اخطار کرد که با صید بی رویه ماهی سبب از بین بردن نسل ماهی در دریای خزر نشوند.

سخنگوی وزارت کشاورزی و عمران روستایی در مورد وضع صید در شمال توضیح داد. صید ماهی ازون برون تا خرداد ماه سال آینده ادامه خواهد یافت و طبق برنامه تصمیم گرفته شده است امسال ۲۲۵۰ تن ماهی غضروفی صید شود. معمولا از این مقدار ماهی حدود ۲۲۵ تن خاویار بدست می آید. طبق قراردادی که از دو سال قبل با شوروی منعقد شده و برای ۵ سال قدرت اجرایی دارد سالانه ۶۵ تن خاویار به این کشور صادر خواهد شد. قیمت خاویار صادراتی به شوروی امسال بین ۶ تا ۱۰ درصد افزایش می یاید و اصولا نرخها برابر قیمت‌هایی است که به شرکت‌های اروپایی و آمریکایی عرضه می‌شود.

IMG_20230905_065539_571

مصرف خاویار در کشور که در گذشته حدود ۳۵ تن در سال بود اکنون نزدیک به صفر رسیده است. فعالیت شرکت شیلات در چهار مرکز بندر آشور- کیاشهر- بابلسر و انزلی متمرکز است.

سخنگوی وزارت کشاورزی و عمران روستایی در مورد صید بی رویه که متاسفانه از اوایل انقلاب ایران در شمال جریان دارد گفت هر گاه وضع به همین منوال ادامه یابد، طرف سه تا پنج سال آینده ایران در دریای خزر موجودی خود را از دست خواهد داد. وی گفت اخیرا ۵۵ پاسدار در اختیار شرکت شیلات شمال قرار گرفته است و با همکاری این برادران در نقاط مختلف شمال ۵۰ تا ۷۰ درصد از صیادی بی رویه پاکسازی شده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر