کد خبر: 161644
A
۲۴ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از تلاش معاونان وزارت اطلاعات از توقف طرح مجلس

هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از روز ۱۹ مرداد ۱۳۷۸، تلاش معاونان وزرات اطلاعات از دادن حفاظت این وزارتخانه به رهبری را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از تلاش معاونان وزارت اطلاعات از توقف طرح مجلس

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از روز  ۱۹ مرداد ۱۳۷۸، تلاش معاونان وزارت اطلاعات از دادن حفاظت این وزارتخانه به رهبری را روایت کرده است.

آقایان امیر تهرانی و جوادیان و اکبریان از وزارت اطلاعات آمدند و خبر از متوقف شدن طرح نمایندگان مجلس دادند که می خواستند حفاظت وزارت را به رهبری بدهند و نیز کشف شدن توطئه ای که دانشجویان کرده بودند با مخفی کردن دو سه نفر دانشجو برای ادعای کشته شدن آنها در حادثه ۱۸ تیر در کوی دانشگاه و ایجاد ناراحتی در مردم و نیز توطئه ای شبیه این از سوی انجمن اسلامی دانشگاه شیراز علیه وزارت اطلاعات و شناسایی عامل آتش سوزی مدرسه صدر اصفهان که از وابستگان به جناح چپ بوده است.

آقای اکبریان گزارش سفر به عراق و مذاکره با سران عراق را داد درباره رفع موانع همکاری که به نتیجه نرسید. هر دو طرف نسبت به دیگری بی اعتمادند و عراقی‌ها نمی خواهند غرامت بپردازند و قرارداد ۱۹۷۵ را اجرا کنند‌. ما هم تمایلی به حل مشکلات با دولت فعلی عراق نداریم. 

هیات رئیسه مجلس خبرگان در دفترم جلسه داشت برنامه اجلاس خبرگان در مشهد را مشخص کردیم آقایان از اختلافات شدیدی که بین دو جریان چپ و راست وجود دارد اظهار نگرانی کردند قرار شد گروهی را برای بررسی عوامل آشوب اخیر و حوادث مربوط به مخالفت با رهبری بفرستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر