کد خبر: 161454
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۵۸؛

توزیع و فروش لاستیک و میوه با نظارت کمیته صنفی امام خمینی انجام می‌شود

توقیف روزنامه آیندگان به اتهام توطئه علیه انقلاب و دو اطلاعیه دادستانی کل انقلاب در این زمینه در کنار این خبر که دادستان انقلاب اسناد رابطه آیندگان با اسرائیل و سیا را منتشر کرد و روزنامه های آهنگر، آزادی و ندای آزادی هم منتشر نمی‌شوند خبر داغ کیهان در ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۱۷ مرداد سال ۱۳۵۸ است.

 توزیع و فروش لاستیک و میوه با نظارت کمیته صنفی امام خمینی انجام می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ توقیف روزنامه آیندگان به اتهام توطئه علیه انقلاب و دو اطلاعیه دادستانی کل انقلاب در این زمینه در کنار این خبر که دادستان انقلاب اسناد رابطه آیندگان با اسرائیل و سیا را منتشر کرد و روزنامه های آهنگر، آزادی و ندای آزادی هم منتشر نمی‌شوند خبر داغ کیهان در ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۱۷ مرداد سال ۱۳۵۸ است. امام خمینی هم در سخنانی اعلام داشته اند که اعتصاب، تحصن و تضعیف دولت مخالف اسلام است و کسانی که گروهها را وادار به اعتصاب می کنند مخالفین نهضت و طرفدار اجانب اند. تیتر شاخص دیگر روزنامه در کنار خبر ترور ناموفق لاجوردی سرمایه دار معروف، اختصاص دارد به دستور بازداشت گرانفروشان و محتکران از سوی دادسرای انقلاب. اما خبری که با عنوان توزیع و فروش لاستیک و میوه با نظارت کمیته صنفی امام خمینی در تهران در صفحه آخر روزنامه چاپ‌ شده است را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

توزیع لاستیک و فروش میوه ارزان از این پس توسط کمیته پاسداران امام در تهران انجام خواهد شد. کمیته امام اعلام کرد که گرانفروشان از این پس توسط حاکم شرع در دادگاه‌های ویژه اسلامی محاکمه و مجازات خواهند شد.

IMG_20230808_073330_785

از آنجایی که لاستیک اتومبیل از مدتی قبل در تهران نایاب شد. این امر بستگی مستقیم بوجود دست واسطه ها دارد. کمیته پاسداران امام در تهران دست به یک اقدام انقلابی زد. کمیته بدنبال کمبود لاستیک و گرانی سرسام آور آن اعلام کرده است که با آماده کردن نیروی انسانی لازم توزیع لاستیک را در تهران عهده دار شده است تا همشهریان با کمبود لاستیک مواجه نشوند.

همچنین کمیته امام به میوه فروشها اخطار کرد که اگر دست از گرانفروشی برندارند بار اول به آنها اخطار داده می‌شود و بعد گرانفروشان در دادگاه ویژه ای که از سوی حاکم شرع ایجاد می گردد محاکمه می‌شوند.

فروشندگان میوه و تره بار موظف هستند که به خریدار میوه در هر شرایطی و با هر مقدار خرید حتما فاکتور بدهند و اگر از این امر سرباز زنند به شدت مجازات خواهند شد.

IMG_20230808_073330_389

کمیته امور صنفی امام خمینی تصمیم گرفته است برای فروش میوه در تهران فروشگاههای سیار ایجاد کند تا از این طریق بتواند میوه مرغوب و ارزان در اختیار عامه مردم تهران قرار دهد. کمیته امام همچنین نرخ میوه و تره بار را در بازار توسط روزنامه اعلام خواهد کرد تا مردم اجناس گران نخرند. کمیته پاسداران انقلاب موظف است که کنترل فروشگاههای سیار میوه را در تمام نقاط تهران به عهده بگیرد. چنانچه فروشنده ای به اتهام گرانفروشی دستگیر شود در دادگاه اسلامی محاکمه خواهند شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر