کد خبر: 158764
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۵۸؛

صدام حسین: ایران قصد دارد روابط خود را با کشورهای عربی بهبود بخشد

صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان روز چهارشنبه ۱۳ تیر سال ۱۳۵۸ پیش روی شماست. تیتر یک این روزنامه چاپ عصر کشور به هشدار دادستان کل کشور اختصاص دارد که در پی درگیری‌های خشونت آمیز دیروز تهران منتشر شده‌ است. گویا دیروز راهپیمایی و تظاهرات سازمان مجاهدین خلق در دفاع از محمدرضا سعادتی یکی از رهبران این سازمان به صحنه زد و خورد موافقین و مخالفین وی تبدیل‌ شده است. در همین زمینه دادستان کل کشور اعلام داشته، نتیجه این قبیل اعمال خشونت آمیز چیزی جز برادر کشی نخواهد بود. امام خمینی هم در دیدار پاسداران سراسر کشور خطاب به آنها گفته اند که شما پاسدارها اگر اشتباه بکنید به حساب اسلام می گذارند. سرپرست سازمان برنامه و بودجه هم اعلام داشته که بودجه اضطراری هفته آینده تقدیم شورای انقلاب می شود و در وضع شرکت‌های دولتی تجدیدنظر بعمل خواهد آمد. خبر داغ دیگر روزنامه هم به نقل از رئیس بنیاد مستضعفین است که اعلام کرده، اموال ۸۷ نفر از محکومین رژیم سابق مصادره شده و اینکه عوامل رژیم سابق هر کدام چندین معشوقه داشتند‌.

صدام حسین: ایران قصد دارد روابط خود را با کشورهای عربی بهبود بخشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان روز چهارشنبه ۱۳ تیر سال ۱۳۵۸ پیش روی شماست. تیتر یک این روزنامه چاپ عصر کشور به هشدار دادستان کل کشور اختصاص دارد که در پی درگیری‌های خشونت آمیز دیروز تهران منتشر شده‌ است. گویا دیروز راهپیمایی و تظاهرات سازمان مجاهدین خلق در دفاع از محمدرضا سعادتی یکی از رهبران این سازمان به صحنه زد و خورد موافقین و مخالفین وی تبدیل‌ شده است. در همین زمینه دادستان کل کشور اعلام داشته، نتیجه این قبیل اعمال خشونت آمیز چیزی جز برادر کشی نخواهد بود. امام خمینی هم در دیدار پاسداران سراسر کشور خطاب به آنها گفته اند که شما پاسدارها اگر اشتباه بکنید به حساب اسلام می گذارند. سرپرست سازمان برنامه و بودجه هم اعلام داشته که بودجه اضطراری هفته آینده تقدیم شورای انقلاب می شود و در وضع شرکت‌های دولتی تجدیدنظر بعمل خواهد آمد. خبر داغ دیگر روزنامه هم به نقل از رئیس بنیاد مستضعفین است که اعلام کرده، اموال ۸۷ نفر از محکومین رژیم سابق مصادره شده و اینکه عوامل رژیم سابق هر کدام چندین معشوقه داشتند‌. اما خبری به نقل از صدام حسین معاون رئیس جمهور عراق در گفتگو با هفته نامه اشپیگل در صفحه دوم روزنامه منتشر شده است که خوانش دوباره آن پس از ۴۴ سال و  یکسال و دو ماه از حمله سراسری عراق به کشور ما قابل توجه است؛

IMG_20230704_071538_143

صدام حسین معاون رئیس جمهور عراق در مصاحبه ای با هفته نامه اشپیگل چاپ هامبورگ در مورد روابط ایران و عراق به اظهارنظر پرداخته است.

وی در این مصاحبه، درباره اختلافهای اخیر ایران و عراق گفت؛ که به حفظ مناسبات حسن همجواری با ایران علاقمندیم‌‌. صدام حسین در پاسخ به این سوال که آیا دولت عراق از وقوع انقلابی مانند انقلاب ایران در این کشور بیم ندارد؟ گفت؛ انجام چنین انقلابی در عراق ممکن نیست برای اینکه در رأس این کشور، شاه خودکامه ای مانند شاه سابق ایران قرار ندارد و افزود که مانند رژیم سابق در ایران، مردم عراق را زیر فشار مذهبی و اقتصادی قرار نمی‌دهیم. ایرانی ها بایستی به مذهب متوسل می شدند تا شر این جبار را از سر خود کم کنند.

IMG_20230704_071537_877

صدام حسین در این مصاحبه اظهار داشت که رهبران جدید ایران قصد دارند روابط ایران با کشورهای عربی را بهبود بخشند و به اسلام روح و توان تازه ای بدهند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر