کد خبر: 154750
A
۲۸ سال پیش در چنین روزی؛

ماجرای پیشنهاد آیت الله خامنه ای به هاشمی رفسنجانی برای استفاده از محمد علی نجفی برای کنترل قیمت ارز چه بود؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۸ سال پیش در چنین روزی به موضوع افزایش قیمت دلار و پیشنهاد آیت الله خامنه ای برای تشکیل کمیته ای برای بررسی کاهش نرخ ارز پرداخته است. هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت سال ۷۴ به این موضوع پرداخته آیت الله خامنه ای برای حل معضل افزایش نرخ ارز پیشنهاد تشکیل تیمی با حضور افرادی مانند محمدعلی نجفی را داده است.

ماجرای پیشنهاد آیت الله خامنه ای به هاشمی رفسنجانی برای استفاده از محمد علی نجفی برای کنترل قیمت ارز چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۸ سال پیش در چنین روزی به موضوع افزایش قیمت دلار و پیشنهاد آیت الله خامنه ای برای تشکیل کمیته ای برای بررسی کاهش نرخ ارز پرداخته است. 

هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت سال ۷۴ به این موضوع پرداخته آیت الله خامنه ای برای حل معضل افزایش نرخ ارز پیشنهاد تشکیل تیمی با حضور افرادی مانند محمدعلی نجفی را داده است. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۷۴ خود نوشت: 

امروز عید قربان است. ساعت ۹ صبح با یک هواپیمای آسمان به سوی رامسر پرواز کردیم. محسن، فاطی، فائزه و بچه هایشان و بعضی از بستگان هم بودند. تا عصر وقت پیاده روی در ساحل میهمانسرای دولت و مطالعه و استراحت گذشت. عصر کمی ورزش والیبال پاسداران را تماشا کردم محسن هم بازی کرد خوب بود. نسبت به سال گذشته آب دریا کمی بالاتر است. هوا سرد است و از دریا استفاده نکردم...

...نامه ای از آیت الله خامنه ای رسید که خواسته بودند فورا تیمی از مسئولان اقتصادی به اضافه سه نفر از جناح دیگر، آقایان مجید قاسمی، محمدجواد ایروانی و محمدعلی نجفی برای بررسی راه علاج بالا رفتن نرخ ارزهای خارجی تشکیل دهم. چون اقدامات لازم را در این خصوص از تهران شروع کرده بودم و پیشنهادهای خاصی از مسئولان داریم شاید بهتر باشد که کمی صبر کنیم. 

مقداری با محسن در ساحل پیاده روی و صحبت داشتیم. محسن به وضع تندرویهایی که کشور را دچار عدم ثبات می کند انتقاد دارد.

منبع: سایت دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر