کد خبر: 153815
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

در قانون اساسی تظاهرات مباح و حکومت نظامی به هر عنوان ممنوع شد/پخش برنامه های تلویزیون آموزشی از سر گرفته شد

با اعلام‌ متن پیشنهادی قانون اساسی جدید تیتر اول روزنامه کیهان در رو ۸ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ است. کیهان نوشته است که در قانون اساسی تظاهرات مباح و حکومت نظامی به هر عنوان ممنوع است و در هر استان گارد ملی جمهوری تشکیل میشود و ملی شدن صنایع سنگین و ادغام بانکها در یک سازمان زیر نظر دولت پیش بینی شده است و امور عمومی در شوراها حل و فصل میشود. تیتر مهم دیگر کیهان امروز به دیدار رهبران سازمان مجاهدین خلق با امام خمینی در قم اشاره دارد که امام در این ملاقات یکساعته گفته اند اسلام بیشتر از هر چیز به آزادی عنایت دارد و مسعود رجوی هم گفته که ما مکتب اسلام را از لابه لای جوخه های اعدام و شکنجه ها کسب کرده ایم. شرایط دادن خانه ارزان به مردم نیز یکی دیگر از خبرهای مهم این روزنامه است که در سوتیتر آن آمده کسانی که امکان مالی نداشته باشند بطور مجانی نیاز آنها برآورده خواهد شد. تصمیمات دادستان انقلاب در مورد زندانیان ممنوع الملاقات، انتقاد شدید از تلویزیون توسط سیدحسین خمینی و بنی صدر و اعلام تشکیل شوراها که در آن استانداران انتخابی خواهند بود و هر استان بوسیله یک صدر اداره می شود

در قانون اساسی تظاهرات مباح و حکومت نظامی به هر عنوان ممنوع شد/پخش برنامه های تلویزیون آموزشی از سر گرفته شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با اعلام‌ متن پیشنهادی قانون اساسی جدید تیتر اول روزنامه کیهان در روز شنبه ۸ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ است. کیهان نوشته است که در  قانون اساسی تظاهرات مباح و حکومت نظامی به هر عنوان ممنوع است و در هر استان گارد ملی جمهوری تشکیل میشود و ملی شدن صنایع سنگین و ادغام بانکها در یک سازمان زیر نظر دولت پیش بینی شده است و امور عمومی در شوراها حل و فصل میشود. تیتر مهم دیگر کیهان امروز به دیدار رهبران سازمان مجاهدین خلق با امام خمینی در قم اشاره دارد که امام در این ملاقات یکساعته گفته اند اسلام بیشتر از هر چیز به آزادی عنایت دارد و مسعود رجوی هم گفته که ما مکتب اسلام را از لابه لای جوخه های اعدام و شکنجه ها کسب کرده ایم. شرایط دادن خانه ارزان به مردم نیز یکی دیگر از خبرهای مهم این روزنامه است که در سوتیتر آن آمده کسانی که امکان مالی نداشته باشند بطور مجانی نیاز آنها برآورده خواهد شد. تصمیمات دادستان انقلاب در مورد زندانیان ممنوع الملاقات، انتقاد شدید از تلویزیون توسط سیدحسین خمینی و بنی صدر و اعلام تشکیل شوراها که در آن استانداران انتخابی خواهند بود و هر استان بوسیله یک صدر اداره می شود ازجمله تیترهای شاخص دیگر این جریده عصرگاهی هستند. به صفحات داخلی روزنامه رفته و به خبری در رابطه با از سر گرفته شدن پخش دوباره برنامه های تلویزیون آموزشی برمی خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

photo_2023-04-28_11-34-30

رادیو تلویزیون آموزشی پس از چند ماه تعطیل و اعتصاب از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر، فعالیتهای جدید خود را به شکلی نو آغاز خواهد کرد. در برنامه های جدید رادیو تلویزیون آموزشی علاوه بر دروس آموزش عمومی در زمینه های کشاورزی، سیاست، ایدئولوژیکی، فرهنگی و غیره توجه زیادی خواهد شد. 

 

مهندس ابراهیم پیراینده مدیر رادیو تلویزیون آموزشی با عنوان این مطلب گفت؛ به این قصد کارمان‌ را یازدهم اردیبهشت آغاز میکنیم که تجلیلی از روز کارگر باشد. مهندس پیراینده توضیح داد که در آغاز مجدد کار این فرستنده ما خودمان‌ را به دروس دبستانی و دبیرستانی محدود نخواهیم کرد و به آموزش کلی و عمومی در سطح مملکت توجه خواهیم داشت. آموزشهای عمومی مانند کشاورزی، ایدئولوژیکی، فرهنگی، سیاسی و غیره. به هر حال برنامه ای وسیع و گسترده پیش روی داریم که با به کار افتادن دستگاهها و آمادگی گسترش خواهد یافت. 

photo_2023-04-28_11-34-53

مدیر رادیو تلویزیون تاکید کرد که در ابتدا ساعات پخش برنامه این مرکز ۲ ساعت و از ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر می باشد که از ساعت ۳ تا ۴ به آموزش عمومی توجه میشود و از ساعت ۴ تا ۵ بعدازظهر مسائل بچه های دبستانی و دبیرستانی مورد توجه قرار خواهد گرفت. 

در پایان مدیر این مرکز گفت؛ از مردم توقع داریم که شروع کار ما را به صورت یک حرکت آزمایشی آموزشی بپذیرند و خواهش داریم که بر اساس حکومت مردم بر مردم ما را راهنمایی کنند و بگویند که از این رادیو تلویزیون چه انتظاری دارند و انتقاد و پیشنهادات سازنده ارائه کنند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر