کد خبر: 149294
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۵۷؛

عراق: مایل به بازگشت شاه نیستیم

شاهنشاهی در ایران منقرض شد. اولین شماره روزنامه آیندگان در فردای پیروزی انقلاب به روز ۲۴ بهمن سال ۱۳۵۷ پیش روی شماست. در این خبر آمده است که کلمه شاهنشاهی از ارتش ایران حذف گردیده است. خبرهای دیگر و مهم این روزنامه به استعفای بختیار از پست نخست وزیری و انحلال مجلس سنا اشاره دارد. رئیس ستاد ارتش هم گفته است با بازرگان همکاری می کند و در ضمن شایعه مسمومیت آب تهران توسط وزارت نیرو تکذیب شده است. به صفحه آخر روزنامه می رویم به جوابیه سفارت عراق در تهران راجع به یک خبر روزنامه که درباره حوادث اخیر ایران بود

عراق: مایل به بازگشت شاه نیستیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شاهنشاهی در ایران منقرض شد. اولین شماره روزنامه آیندگان در فردای پیروزی انقلاب به روز دوشنبه ۲۴ بهمن سال ۱۳۵۷ پیش روی شماست. در این خبر آمده است که کلمه شاهنشاهی از ارتش ایران حذف گردیده است. خبرهای دیگر و مهم این روزنامه به استعفای بختیار از پست نخست وزیری و انحلال مجلس سنا  اشاره دارد. رئیس ستاد ارتش هم گفته است با بازرگان همکاری می کند و در ضمن شایعه مسمومیت آب تهران توسط وزارت نیرو تکذیب شده است. به صفحه آخر روزنامه می رویم به جوابیه سفارت عراق در تهران راجع به یک خبر روزنامه که درباره حوادث اخیر ایران بود بر می خوریم که متن نامه فوق به شرح زیر است.

photo_2023-02-12_08-13-54

شورای نویسندگان آیندگان

احتراما اشعار می دارد در شماره روز شنبه ۱۴ بهمن ماه آن روزنامه شریفه (و همچنین در شماره همان روز روزنامه شریفه کیهان) به نقل از یکی از مجله هایی که در پاریس منتشر می گردد از قول یک نفر از مقامات عراق که نام او ذکر نشده خبری نقل شده مبنی بر اینکه عراق بازگشت شاه را امر مطلوب میداند و مایل است که شاه به ایران بازگردد. 

photo_2023-02-12_08-14-14

سفارت جمهوری عراق در تهران خبر مذکور را بشدت تکذیب می نماید و با قاطعیت می گوید که هیچ مقام عراقی چنین اظهاری ننموده و یادآور میگردد که عراق به اراده میهن پرستانه ملت ایران کمال احترام را می گذارد و در امور داخلی ایران هیچگاه دخالت نمی نماید.

ضمنا سفارت جمهوری عراق برای روشن شدن اذهان عمومی در ایران متذکر می گردد که این روش عراق ثابت و اصولی است و هر گونه انتشاراتی برخلاف آن که بمنظور از بین بردن حیثیت عراق می باشد از منابع امپریالیستی و صهیونیستی سرچشمه می گیرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر