((چشمانی که بر اقداما ت دکتر آخوندی بسته ماند))
گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور دکتر روحانی با مردم ، صرف نظر از اطمینان دولت به بازخورد مثبت مجموع عملکرد دولتمردان در سه و نیم سال اخیر، حاوی یک نقطه اساسی و در خور تامل است که اقدامات وزارت راه و شهرسازی، دست رئیس جمهور را برای ارائه گزارش خدمات دولت فراتر از حد انتظار قرار داده و فارغ از ارزیابی رسمی عملکرد وزرا از سوی ستاد دولت، این ذهنیت را به افکار عمومی تزریق کرده است که آخوندی بی سر و صدا و دور از هیاهوی رسانه ها در مسیر توقعات مردم و نظام گام برداشته است.
گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور دکتر روحانی با مردم ، صرف نظر از اطمینان دولت به بازخورد مثبت مجموع عملکرد دولتمردان در سه و نیم سال اخیر، حاوی یک نقطه اساسی و در خور تامل است که اقدامات وزارت راه و شهرسازی، دست رئیس جمهور را برای ارائه گزارش خدمات دولت فراتر از حد انتظار قرار داده و فارغ از ارزیابی رسمی عملکرد وزرا از سوی ستاد دولت، این ذهنیت را به افکار عمومی تزریق کرده است که آخوندی بی سر و صدا و دور از هیاهوی رسانه ها در مسیر توقعات مردم و نظام گام برداشته است.
با وجود همه انتقاداتی که از سوی مخالفان دولت به وقایع پسابرجام صورت گرفته و مشکلات ده ساله ای نظیر گور خوابی و حقوق های آنچنانی و ... را تنها به پیشانی دولت تدبیر کوبیده اند وزارت راه در سکوتی شیرین و بی توجه به تبلیغات تنش طلبانه مخالفان داخلی و خارجی برجام، مسیر دفاع و تامین منافع مردم را در پیش گرفته و از مسیر برجام به تنظیم قرار دادهایی کم نظیر مانند خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از ایر باس، ۱۰۰ فروند از بوئینگ و ۲۰ فروند از ای تی آر و افتتاح پروژه ها و اجرا تعهدات بعضا غیر کارشناسی دولت قبل اقدام کرده است که حتی منتقدان نیز نتوانسته اند تا کنون شبهه و سوالی برای غیر واقعی بودن آن طرح نمایند.
حال در چنین شرایطی، برخی از نمایندگان مجلس که با در دست داشتن بیرق وکالت مردم، توقعات صنفی، حزبی و یا حتی شخصی خود را پیگیری می کنند یا آنکه واقعا دلسوز مردم و نظام هستند ، هنوز در راهروهای مجلس به دنبال جمع آوری امضا از سایر نمایندگان برای استیضاح وزیر کم حاشیه اما فعال راه و شهرسازی هستند تا در ماههای پایانی خدمتگزاری دولت یازدهم، وزارت خانه عریض و طویل راه و شهر سازی را که حداقل ۱۴ شرکت بزرگ ملی و قریب ٣٠معاونت را در زیر مجموعه دارد، بلا صاحب گذاشته و عملا روند خدمت رسانی به مردم را با بحران مواجه سازند و از سوی دیگر هر انسان عاقل و منصفی نیز می داند که با رفتن وزیر فعلی، گره ای از مشکلات احتمالی و یا بهتر است بگوییم بهانه تراشی های هدفمند در این حوزه باز نخواهد شد چرا که
دیگر زمان برای وزیر بعدی کاملا تنگ و تمام شده است.
حال سوالی که مطرح می شود این است که این پیگیران استیضاح و مخالفان دولت با چه هدفی، وجود اشتباهات فردی منجر به حادثه ای مانند قطار تهران _ تبریز _ مشهد را به کل سیستم وزارت راه و شهرسازی و نا کارآمدی دولت نسبت می دهند و در پی آنند تا در اندک زمانی باقی مانده به پایان کار دولت، بحران خود ساخته را به بدنه دولت ، اعتبار دولت تدبیر و امید و منافع مردم تحمیل کنند ؟
منتقدان،نمایندگان محترم پیگیر استیضاح مجلس ، سایت ها ، خبرگزاریها و شبکه های مجازی دلواپس و رقیب دولت ،مردم انتظار دارند تا چشمانشان را بر اقدامات فنی، منطقی و خالصانه وزیر راه و شهرسازی در سال های اخیر نبندند و ملاک قضاوت را مجموع اقدامات سیاه و سفید در یک حوزه قرار دهید تا آنکه عینک خود را برای دیدن دود سیاه و آتش کم سویی که در زمین و دریا و هوای پهنه گسترده ایران اسلامی هر از گاهی به فضا بر می خیزد تنظیم کنند که البته در جوامع انسانی ناگزیر خواهد بود.
یادداشت منصور کمالی مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی