کد خبر: 203400
A

سردار رستمی، دبیر سابق کمیسون توسعه و تجهیز سپاه:اگر سلاح هسته‌ای نداشته باشیم اسرائیل جری تر می‌شود/حزب الله لبنان، حزب الله عراق و انصارالله یمن، ما هستیم

سردار ابراهیم رستمی، مسئول سابق مناسبات و روابط بین الملل و دبیر سابق کمیسون توسعه و تجهیز سپاه درباره نامه نمایندگان مجلس درباره تغییر دکترین هسته ای به دیده بان ایران گفت: اگر رژیم صهیونیستی تجهیزات هسته‌ای ما را بزند، باید بداند که تجهیزات هسته‌ای‌اش در خطر است و ما برای این مانور و رزمایش‌هایمان انجام دادیم. اگر به تجهیزات نفتی ما حمله کند، دنیا به گرفتاری می‌افتد. منابع رژیم صهیونیستی محدود و منابع ما گسترده است. آنها نهایتا سه منبع نفتی دارد که ما هر سه را بزنیم و تمام می‌شود. ولی منابع ما اینقدر گسترده است که با زدن یکی یا دو منبع، از رده خارج نمی‌شویم.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار ابراهیم رستمی، مسئول سابق مناسبات و روابط بین الملل و دبیر سابق کمیسون توسعه و تجهیز سپاه درباره نامه نمایندگان مجلس درباره تغییر دکترین هسته ای به دیده بان ایران گفت: اگر رژیم صهیونیستی تجهیزات هسته‌ای ما را بزند، باید بداند که تجهیزات هسته‌ای‌اش در خطر است و ما برای این مانور و رزمایش‌هایمان انجام دادیم. اگر به تجهیزات نفتی ما حمله کند، دنیا به گرفتاری می‌افتد. منابع رژیم صهیونیستی محدود و منابع ما گسترده است. آنها نهایتا سه منبع نفتی دارد که ما هر سه را بزنیم و تمام می‌شود. ولی منابع ما اینقدر گسترده است که با زدن یکی یا دو منبع، از رده خارج نمی‌شویم.

من اعتقاد دارم که درخواست نمایندگان مجلس  برای تغییر حکم ثانویه درست است. چون دشمنان ما هسته‌ای دارند‌ البته سلاح هسته ای فقط نقش بازدارندگی دارد ولی  اگر ما سلاح هسته ای نداشته باشیم، دشمنان جری‌تر می‌شوند. 

من هم اعتقاد دارم که باید در دکترین هسته ای کشور تجدیدنظر شود. غربی‌ها و آمریکا می‌دانند که ما در تولید بمب هسته ای مشکلی نداریم. کشوری که توانسته اورانیوم ۶۰ درصد را غنی کند، مطمئنا مراحل بعد را هم می‌تواند انجام دهد. ما فقط بمب هسته ای را نساختیم و مهمه می‌دانند که میزان قابل قبول از اورانیوم غنی‌شده برای تولید بمب هسته‌ای داریم.

سلاح هسته ای برای بازدارندگی خوب است

سردار رستمی خاطرنشان کرد: احتمال دارد شورای‌عالی امنیت ملی به این نتیجه برسد که طرف بخواهیم برای بازدارندگی بیشتر از سلاح هسته ای استفاده کنیم. سلاح هسته ای برای بازدارندگی خوب است

گفت و گو: ابوالفضل دولتشاهی

فیلمبرداری و تدوین: مهرداد آلادین - بهنام افشاری

منبع: دیده بان ایران

 

volumeVideo: 36.04M | durationVideo: 00:11:01
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر