کد خبر: 187985
A

روایت عضو هیات رئیسه مجلس از جلسات محرمانه مجلس و شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره حذف ارز ترجیحی و افزایش سهمیه پزشکی/ مهاجران افغان تبدیل به یک "معضل امنیتی" شده اند

دیده بان ایران با احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس دوازدهم درباره حذف ارز ترجیحی، طرح جدید سربازی افزایش سهمیه پزشکی گفت و گو کرده است. این نماینده مجلس یازدهم ودوازدهم در گفت و گوی تفصیلی خود به کاهش نقش و اعتبار مجلس پرداخته است.

دیده بان ایران: احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس دوازدهم گفت: ما هر چقدر از ابتدای انقلاب به سمت جلو آمدیم، کمتر مجلس در رأس امور بوده، به این معنا که ساختارهای ما هم پیچیده‌تر شدند و هم مشکلات درون‌ساختار بیشتر شدند. برای حل مشکلات درون‌ساختار اساسا نهادهایی ایجاد شده که این نهادها بعضا نقش قانون‌گذاری را برعهده گرفتند. خیلی بخواهم ساده عرض کنم، الان مجلس واقعا در رأس امور نیست، به این معنا که الان چند تا شورای عالی دارید قانون‌گذاری می‌کنند، نهادهایی دارید که دارند قانون‌گذاری می‌کنند و همه این‌ها هم خلاف قانون اساسی قانون‌گذاری‌شان و هم تداخل دارند با مجلس. شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد قانون‌گذاری می‌کند.

گفت و گو: ابوالفضل دولتشاهی 

فیلمبرداری و تدوین: مهردادآلادین - بهنام افشاری 

 

 

volumeVideo: 95.25M | durationVideo: 01:29:55
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر