کد خبر: 204677
A

اختلاف بر سر اسیران اسرائیلی نزد حماس، «نتانیاهو» و «گالانت» را به دادگاه می کشد

رسانه‌های اسرائیلی از اختلاف بین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم در مورد موضوع بازگرداندن زندانیان از نوار غزه خبر دادند و نوشتند که به همین دلیل، ممکن است این دو، محاکمه شوند.

اختلاف بر سر اسیران اسرائیلی نزد حماس، «نتانیاهو» و «گالانت» را به دادگاه می کشد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛دادگاه قضایی وابسته به رژیم اسرائیل امروز درخواست خانواده‌های «اسیران صهیونیست در غزه» مبنی بر ممانعت بنیامین نتانیاهو از صدور تصمیمات مربوط به آزادی اسیران صهیونیست دربند حماس را بررسی کرد.

به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، خانواده‌های اسیران صهیونیست در غزه در درخواست خود، رفتار نتانیاهو درخصوص بازگرداندن اسیران صهیونیست را غیر شفاف توصیف و اشاره کرده‌اند که نتانیاهو، تصمیمات خود در خصوص بازگرداندن اسیران صهیونیست در غزه را به کابینه ارائه نداده است.

بر اساس اعلام شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، به عنوان بخشی از تحقیقات انجام شده توسط دادستان این رژیم در مورد موضع کابینه رژیم اسرائیل درخصوص بازگرداندن اسیران صهیونیست در غزه، نتانیاهو مدعی شد که گالانت در تمام مشاوره‌های امنیتی مربوط به اسیران صهیونیست در غزه و افراد ناپدید شده در جریان حمله هفتم اکتبر حماس (عملیات طوفان الاقصی) حضور داشته است.

در همین حال «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این ادعا را رد کرد و مدعی شد که در همه رایزنی‌های امنیتی انجام شده در خصوص بازگرداندن «اسیران صهیونیست در غزه» شرکت نداشته است.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این زمنیه «اسحاق عمیت» رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، خواستار برگزاری جلسه دادگاه به منظور رسیدگی به درخواست خانواده‌های اسیران صهیونیست در غزه شده است.

صبح امروز نیز جلسه استماع درخواست خانواده‌های اسیران صهیونیست در غزه در کنست با حضور خانواده‌های اسیران اسرائیلی، برگزار و این جلسه به مشاجره شدید میان اعضای کنست و این خانواده‌ها منجر شد.

خانواده‌های اسیران صهیونیست خطاب به اعضای کنست گفتند که به دلیل ناکارآمدی شما و کابینه، آزادی «اسیران صهیونیست در غزه» به تاخیر افتاده است.

دیروز (یکشنبه) نیز خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد حماس در غزه، سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برهم زدند و این سخنرانی به دلیل شعارهای مکرر خانواده‌های اسیران صهیونیست، بارها قطع شد.

شامگاه شنبه نیز شهرک‌نشینان صهیونیست در مقابل منزل «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند و با تاکید بر اینکه وی مسئول جان اسرای صهیونیست است، از او خواستند مانع شکست مذاکرات برای تبادل اسرا شود.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) با هدف بازگرداندن اسیران صهیونیست در غزه و از بین بردن جنبش فلسطینی مقاومت اسلامی (حماس) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، تاکنون به شهادت حدود ۴۳ هزار فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر منجر شده است.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه دست یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر