کد خبر: 204495
A

ادعای رویترز: اسرائیل به سایت‌های ترکیب سوخت موشک بالستیک در پارچین و خجیر آسیب زد

رویترز مدعی شد: هواپیماهای اسرائیل به سایت‌های ترکیب سوخت موشک بالستیک در پارچین و خجیر آسیب زدند دو پژوهشگر امنیتی آمریکا با استناد به بررسی‌های خود از تصاویر ماهواره‌ای، به رویترز گفتند در حمله‌های هوایی اسرائیل به ایران، منطقه نظامی پارچین و سایت تولید موشک خجیر در شرق تهران هدف قرار گرفتند.

ادعای رویترز: اسرائیل به سایت‌های ترکیب سوخت موشک بالستیک در پارچین و خجیر آسیب زد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رویترز مدعی شد: هواپیماهای اسرائیل به سایت‌های ترکیب سوخت موشک بالستیک در پارچین و خجیر آسیب زدند

دو پژوهشگر امنیتی آمریکا با استناد به بررسی‌های خود از تصاویر ماهواره‌ای، به رویترز گفتند در حمله‌های هوایی اسرائیل به ایران، منطقه نظامی پارچین و سایت تولید موشک خجیر در شرق تهران هدف قرار گرفتند.

دکر اولث، پژوهشگر مرکز تحقیقات نیروی دریایی آمریکا، با استناد به بررسی تصاویر ماهواره‌ای به رویترز مدعی شد: حمله‌های اسرائیل «توان تولید انبوه موشکی ایران را به طرز چشمگیری مختل کرده است.» او گفت یکی از حمله‌های هوایی اسرائیل به سایت خجیر دو ساختمان محل ترکیب سوخت جامد موشک‌های بالستیک را منهدم کرده است.

دکر اولث گفت ساختمان‌هایی که در سایت خجیر منهدم شدند، با ساختارهایی برای جلوگیری از سرایت انفجار به ساختمان‌های دیگر محافظت می‌شدند.

او افزود تصاویر ماهواره‌ای از پارچین نشان می‌دهد حمله اسرائیل سه ساختمان ترکیب سوخت جامد موشک بالستیک و یک انبار را در این منطقه نظامی منهدم کرده است.

دیوید آلبرایت، بازرس تسلیحاتی پیشین سازمان ملل و رییس موسسه علم و گروه تحقیقاتی امنیت بین‌الملل، با استناد به بررسی خود از تصاویر ماهواره‌ای از پارچین، به رویترز گفت: یکی از حمله‌های اسرائیل به سه ساختمان، از جمله دو ساختمان محل ترکیب سوخت جامد موشک‌های بالستیک آسیب رساند.

آلبرایت مدعی شد: این ساختمان‌ها با تاسیساتی که به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نهادهای اطلاعاتی آمریکا پیش‌‌تر

از آنها برای تحقیق و توسعه برنامه هسته‌ای ایران استفاده می‌شد، حدود ۳۲۰ متر فاصله داشتند.

طبق ادعای رویترز، سه مقام ارشد جمهوری اسلامی نتایج بررسی‌های دیوید آلبرایت و دکر اولث را تایید کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر